Els agents comercials col·legiats mantenen els descomptes en benzina

Els i les agents comercials col·legiats mantenen fins el 31 de març els descomptes en combustibles superiors als de la població, malgrat la decisió del Govern d'Espanya d'eliminar la bonificació de 20 cèntims per litre a totes les persones usuàries, professionals i no professionals. Mantenir aquests descomptes ha estat possible gràcies a la gestió de la col·legiació amb les companyies petrolieres principals, Cepsa i Repsol, per intentar mitigar l'impacte de la decisió del Govern.

gasolina2D'aquesta manera, en aquests moments, els descomptes per a agents comercials col·legiats arriben als 25 cèntims per litre en el cas de Cepsa, i als 22 cèntims per litre en el cas de Repsol, condicions superiors a les que obté la població general o un autònom, i millors que les que tenia abans de l'inici de la guerra d'Ucraïna fa un any.

Tot i això, el Consell General dels Agents Comercials d'Espanya segueix negociant amb les dues empreses per aconseguir encara millors condicions que permetin esmorteir les conseqüències de la decisió del Govern. De la mateixa manera, el president del Consell, Manuel Maestre, s'ha dirigit novament a les ministres d'Afers Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño; Transports, Mobilitat i Agenda Sostenible, Raquel Jimenez; i Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, per sol·licitar-los ajuts directes i compensacions per als col·lectius professionals que no són transportistes. Així mateix, Maestre també s'ha posat en contacte amb els presidents d'ATA, Lorenzo Amor; UPTA, Eduardo Abad; i amb la secretària general d'UATAE, Yolanda Landaburu, per demanar el suport de les organitzacions representatives d'autònoms. El representant dels agents comercials col·legiats recorda al Govern i a les organitzacions d'autònoms que “els agents comercials no tenim la consideració de conductors professionals de mercaderies ni viatgers a efectes fiscals però que el vehicle és una eina de treball fonamental per a una part molt important del col·lectiu, més de 20 mil professionals a Espanya".

Aquestes són les condicions actuals, vigents fins al 31 de març en principi, mentre el Consell segueix negociant tant amb les empreses com amb el Govern:

Fins a 25 cèntims per litre a Cepsa
Els agents comercials col·legiats que repostin amb la targeta Starresa Direct, i aquesta hagi estat tramitada des del seu Col·legi o des del propi Consell General, obtenen:

• Fins a 25 cèntims per litre de descompte a Diesel Óptima.
  • Fins a 21 cèntims per litre de descompte a Diesel Gama Star.
  • Aquest descompte total es divideix entre un descompte presencial en el moment del proveïment i un descompte que depèn del volum de proveïment que s'acumula com a saldo a la targeta a final de mes. Per obtenir el màxim descompte, cal proveir més de 30 litres. Aquesta promoció és vigent fins al 31 de març.

Fins a 22 cèntims per litre a Repsol
Els agents comercials col·legiats que repostin amb la targeta SOLRED del col·lectiu -ha d'haver estat tramitada des del seu Col·legi o des del propi Consell General- si l'associen a l'app WAYLET i en paguen, obtenen en total:

• 22 cèntims per litre de descompte a Diesel Plus.
  • 20 cèntims per litre de descompte a Diesel normal.
  • Per beneficiar-se d'aquest descompte, els col·legiats han d'associar la targeta Solred a l'app Waylet i pagar-la. Aquesta promoció és vigent fins al 31 de març.

Per obtenir la teves targetes posa't en contacte amb nosaltres.