Lluís Font prendrà el relleu a Josep Burgas al capdavant dels agents comercials de Girona

El president sortint ho anunciat avui durant l’acte de celebració del Dia de l’Agent Comercial a la Llotja de Contractació

El Col·legi d’Agents Comercials de Girona i Comarques ha celebrat avui el Dia de l’Agent Comercial, una trobada històrica que es duu a terme cada any en el marc de la Fira de Mostres de Girona. Durant els actes oficials de la celebració, que té com a objectiu posar de relleu la importànFoto de grup del Dia de l'Agent Comercial a les escales de l'entrada del Palau Firal cia de la figura de l’agent comercial en l’activitat econòmica, l’actual president de la col·legiació gironina —Josep Burgas— ha anunciat el seu relleu en la figura de Lluís Font, vicepresident de la Junta de Govern i en aquests moments president electe.

La diada ha estat un èxit d'assistència i ha reunit un nombre important de col·legiats i col·legiades, representants de la col·legiació catalana i de l’estat espanyol, organitzacions empresarials i institucions gironines. Després de la tradicional hissada de la bandera de la corporació, a l’entrada del Palau Firal, s’ha dut a terme l’acte parlamentari a la Llotja de contractació. Hi han intervingut l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, el president del col·legi de Girona, Josep Burgas, el president de la Cambra de Comerç, Jaume Fàbrega, i el president del Consell General d’Agents Comercials d’Espanya, Manuel Maestre. Durant la seva intervenció, Josep Burgas ha anunciat que deixarà la presidència després 16 anys de lideratge i ha destacat la capacitat de superació de l’entitat. “En aquests anys, crec que com a col·legiació hem resistit èpoques dures perquè som forts i perquè som un paraigua útil per als nostres membres”, ha expressat. També ha subratllat el relleu generacional de la col·legiació. “L’entitat està creixent amb gent jove i emprenedors que han vist en la nostra professió una sortida laboral amb què guanyar-se bé la vida”, ha concretat. Així mateix, Burgas ha posat l’accent en l’activitat col·legial en la Fira de Mostres i en aquest sentit ha relatat els motius i els avantatges pels quals és “imprescindible” col·legiar-se. També ha destacat el suport promocional que s’ofereix als col·legiats a l’estand i la celebració del 10è Networking dels agents comercials, en què es posen contacte empreses i professionals de la venda per a la representació de serveis i productes. La jornada empresarial es durà a terme aquest dilluns 31 d’octubre al Palau Firal.

Acte parlamentari de les autoritats. D'esquerra a dreta, el president del Consell General dels Agents Comercials d'Espanya, l'acaldessa de Girona, el president del col·legi de Girona i el president de la Cambra de ComerçPer la seva banda, el president del Consell General, Manuel Maestre, ha anunciat l’impuls a un Marketplace específic d’agents comercials que es posarà en marxa en breu i ha incidit en les actuacions i mesures que s’han aconseguit per al col·lectiu “gràcies al treball fet per la col·legiació”. També ha destacat la digitalització de l’organització i la formació que es duu a terme per acreditar la professió, també a títol internacional, organitzada conjuntament amb l’ICEX. Maestre ha parlat del col·legi de Girona com a "modèlic" en l'impuls i actuacions per la col·legiació. Al seu torn, Jaume Fàbrega, ha recordat el lligam històric dels agents comercials amb la Cambra de Comerç i amb la Fira de Girona. El president també ha fet referència a l’actual context econòmic i ha encoratjat als assistents a “no deixar-se guiar per la por”. “Està bé que els empresaris ens guiem per la lectura de les dades globals, però sobretot hem de pensar en clau local i en la nostra capacitat de resiliència”, ha afirmat. L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha clos l’acte amb un discurs d’elogi cap a la figura de Josep Burgas i ha concretat la importància del treball del col·legi professional per al col·lectiu i el seu paper com a garant de l’ètica en l’exercici de l’activitat comercial.

Descàrrega de fotografies:
Foto de grup del Dia de l'Agent Comercial
Moment de la hissada de la bandera col·legial
Taula de parlaments. D'esquerra a dreta: el presidenta del Consell General dels Agents Comercials d'Espanya, l'acaldessa de Girona, el president del col·legi de Girona i el president de la Cambra de Comerç
Estand col·legial
El president Burgas acompanyat de l'acaldessa i la presidenta d'Autònoms PIMEC de camí cap a la Llotja de contractació