La col·legiació demana una baixada dels impostos als carburants

La col·legiació dels agents comercials, a través del seu Consell General (CGAC), ha reclamat al Govern d'Espanya una baixada als impostos als carburants per a aquells sectors professionals directament afectats pel fort increment en els preus dels combustibles que s'ha vist agreujat amb la guerra d'Ucraïna, com són els agents comercials, els transportistes i els taxistes, entre d'altres. Amb motiu de la pujada imparable del preu del gasoil, el president del Consell, Manuel Maestre, s'ha posat en contacte amb les ministres de Transports, Raquel Sánchez, d'Hisenda, María Jesús Montero, i d'Indústria i Comerç, Reyes Maroto, i la directora general del Treball Autònom, Meravelles Espín, per traslladar-los de nou la difícil situació del col·lectiu que representa, davant un increment del 35% en els preus dels carburants. Aquesta demanda ja s'havia expressat abans de la guerra, però segons ha destacat Maestre, “la situació esdevé ara insostenible i necessitem mesures urgents i efectives”.

carburantsTal com ha explicat al Govern el president del CGAC, el vehicle és una eina de treball fonamental per a la major part dels més de 20.000 agents comercials col·legiats d'Espanya. Aquests professionals fan una mitjana de 60.000 quilòmetres anuals vinculats a la seva activitat empresarial al llarg de l'any, per la qual cosa aquesta pujada suposa una “garrotada per a la nostra sostenibilitat econòmica”, manté Maestre.

Una situació insostenible

Aquesta situació se suma a la pujada de les cotitzacions als treballadors autònoms anunciada, que “ens afectarà de manera molt perjudicial de dur-se a terme en les condicions en què s'està plantejant ja que triplicaria els nostres costos i suposaria una trava a mitjà termini per a l'emprenedoria juvenil i femení que estem impulsant des de la nostra corporació”, explica el president del CGAC.

Per tot això, el Consell General ha demanat al Govern que es tingui en compte l'especificitat del col·lectiu, ja que suposa "una baula fonamental en la cadena de relacions entre fabricants i majoristes i el comerç minorista".  El CGAC ha sol·licitat al Govern mesures compensatòries per als agents comercials a través d'ajuts, baixada d'impostos o desgravacions especials. “No els ho demano només per al col·lectiu que represento”, ha expressat Maestre, sinó “per a tots aquells sectors per als quals el combustible és una despesa diària obligada en el seu exercici professional, com són, a més dels agents comercials, els transportistes i els taxistes”. El Govern, aclareix Maestre, té perfectament identificats quins són aquests sectors en què la despesa en carburant és una despesa professional.

El CGAC ha anunciat que s'ha posat en contacte amb els representants sectorials d'aquests col·lectius, per fer un front comú.