El CGAC i l'ICEX impulsen el primer curs d'Agent Comercial Internacional a Espanya

CURS DAGENT COMERCIAL INTERNACIONALEl Consell General d'Agents Comercials d'Espanya (CGAC), el màxim òrgan de representació de la professió a l'Estat espanyol, i l'ICEX-CECO, referent públic de la formació internacional, impulsen el primer curs d'Agent Comercial Internacional, que ja disposa de matriculació oberta per a tots els professionals de la venda interessats en l'operació internacional. Ja està obert el termini de matriculació per a la primera edició del nou curs se celebrarà a partir de la tardor de 2021 i que permetrà per primera vegada a l'Estat espanyol aconseguir la titulació d'Agent Comercial Internacional, abordant aquells coneixements imprescindibles per abordar la carrera professional com a agent comercial en un context internacional.

> Clica aquí per matricular-te o demanar informació <

El president de Consell General d'Agents Comercials d'Espanya, Francisco Manuel Maestre, s'ha mostrat molt satisfet de poder anunciar aquesta iniciativa en què CGAC treballa colze a colze amb l'ICEX en els últims anys. "La posada en marxa d'aquest curs marca un abans i un després en la història dels Col·legis d'Agents Comercials, que compleixen aquest any el seu 95 aniversari, i en l'evolució de la nostra professió en aquest país", ha subratllat. Aquest Consell General es convertirà al costat de l'ICEX a la primera autoritat de referència certificadora de la professió d'Agent Comercial Internacional. Per la seva banda, el director executiu de Formació d'ICEX-CECO, Antonio García Rebollar, ha subratllat que "el nou Curs d'Agent Comercial Internacional és una urgent necessitat davant els reptes de la intensa globalització i la transformació digital de la nostra economia". García Rebollar destaca que "Espanya té un elevat grau d'obertura comercial a l'exterior i la nova competència de les plataformes digitals ens obliga a sortir també a competir en el món sencer".

Aquesta formació reflecteix la vocació internacional de la col·legiació que té els seus antecedents a l'any 2011, quan la institució que presideix Maestre es va integrar en la Internationally United Commercial Agents & Brokers (IUCAB), l'organització internacional que aglutina més de mig milió d'Agents Comercials a Europa i Amèrica del Nord, de la qual Espanya ocupa la vicepresidència de forma activa. El president gironí, Josep Burgas, en qualitat de membre de la Junta de Govern del CGAC, hi va donar tot el seu suport.

Condicions especials per als i les col·legiades
El nou curs comprèn 250 hores lectives amb 16 setmanes de classe, entre les quals s'intercalaran espais de descans i recuperació. El curs es desenvoluparà entre el 4 d'octubre de 2021 i l'11 de març de 2022 mitjançant el Campus Virtual, i serà impartit per professionals en exercici de reconegut prestigi amb una àmplia experiència en el camp docent. El curs, que aborda de manera rigorosa tots els conceptes i coneixements que un Agent Comercial Internacional ha de conèixer per poder proposar, valorar i assessorar operacions comercials en el context internacional, tindrà un cost de matrícula de 2.400 euros. No obstant això, els Agents Comercials Col·legiats que accedeixin a el curs tindran un preu especial bonificat en un 30%, d'acord amb la política de suport a la col·legiació que impulsa el CGAC amb la col·laboració d'ICEX.

ICEX-CECO, referent de formació internacional
Des de la seva creació el 1976, en ICEX-CECOse han format generacions d'empresaris, professionals, universitaris i empleats públics espanyols i estrangers de més de 70 països, en matèries d'economia i comerç internacional.
Més de 30.000 estudiants, que avui ocupen llocs de responsabilitat en la direcció d'empreses, d'organismes multilaterals i en l'àrea d'economia i comerç de l'Administració, han cursat estudis a l'ICEX-CECO. En els últims anys, més de 2.000 empreses han confiat la formació dels seus quadres a través dels seus programes tant en obert com en in-company.

ICEX Espanya Exportació i Inversions, a través de la Direcció Executiva de Formació, impulsa així la formació de capital humà per a la internacionalització de l'economia espanyola i promou el desenvolupament professional dels professionals, responsables i gestors d'empreses, associacions empresarials i altres ens públics o privats, així com dels joves que opten per una professió vinculada a l'economia internacional.

CGAC, el màxim òrgan de representació
El Consell General d'Agents Comercials és el màxim òrgan de representació de la professió a nivell nacional i aglutina tots els col·legis i consells autonòmics a l'Estat espanyol. En total, empara i representa a més de 20.000 Agents Comercials Col·legiats a tot el país, als quals proporciona serveis i avantatges comuns a tots els agents d'Espanya.

El CGAC i els Col·legis posen a disposició de l'Agent Comercial Col·legiat una gran varietat de serveis que faciliten la seva activitat professional. Entre ells, la seva certificació a través del Títol Oficial expedit pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme; el primer Carnet Professional Digital amb tecnologia Blockchain; una Oficina Virtual amb la tecnologia de Google en unes condicions especials amb email professional i aplicacions en el núvol; el primer CRM exclusiu per a la professió; la major Borsa de Treball per a comercials; assessorament fiscal i jurídic; segur bonificat; nombrosos avantatges i descomptes en hotels, combustibles, transport, formació i banca, i molt més.