Pilar Pàmpols, la primera dona que presideix el Consell Català de Col·legis d’Agents Comercials

Pilar Pàmpols Farré (Lleida, 1974) ha estat nomenada presidenta del Consell de Col·legis d’Agents Comercials de Catalunya. La nova cap de la col·legiació catalana, presidenta del Col·legi d’Agents Comercials de Lleida, pren el relleu a Eduard Gutés Martín, que va morir recentment després d’una llarga malaltia. Pàmpols, elegida per unanimitat, esdevé la primera dona que presideix l’organisme. El president del Col·legi d’Agents Comercials de Girona, Josep Burgas, alhora vicepresident del Consell Català, ha aplaudit el nomenament, tant per la vàlua de la candidata com pel fet que amb la seva figura “obrim un camí cap a visibilitat de les dones en els càrrecs institucionals del gremi dels agents comercials i ho fem de la mà d'una gran professional”.

pilar pampolsPilar Pàmpols és de formació educadora infantil. Després d’haver exercit molts anys a França, va retornar a Catalunya per centrar la seva activitat en l’àmbit comercial, amb la venda i distribució internacional de la companyia de comediants “La Baldufa”, activitat que exerceix actualment. Precisament, "La Baldufa" va ser guardonada a finals de l'any passat, Premi Nacional de les Arts Escèniques per a la Infància i la Joventut 2020, que concedeix el Ministeri de Cultura.

El Consell de Col·legis d’Agents Comercials de Catalunya

El Consell català representa els deu col·legis de Catalunya i forma part del Consell estatal dels agents comercials, que és el màxim interlocutor i representant dels professionals de la venda de tot el territori nacional, constituït per seixanta-vuit col·legis. La nova presidenta destaca que “cada vegada són més les empreses que sol·liciten la col·legiació als seus agents de distribució i venda, per tal que estiguin recolzats per un col·legi professional i més en la situació sanitària que estem patint el món empresarial”. Des d’aquest punt de vista, Pàmpols vol potenciar totes les eines que disposa el Consell perquè “els agents comercials agafin de nou empenta” i alhora potenciar la implicació de les dones i els joves menors de 35 anys en aquesta entitat.

Foto: Pilar Pàmpols, nova president del Consell Català de Co·legis d'Agents Comercials de Catalunya