El Col·legi d'Agents Comercials se suma al Manifest #RESCATXPIMES #RESCATXAUTÒNOMS

rescat13112020Transcorregut més de mig any des de l’inici de la pandèmia de la Covid-19 i després de tres mesos de confinament domiciliari i múltiples restriccions, les empreses i els autònoms afrontem una nova etapa de tancament administratiu d’una àmplia majoria d’activitats. Davant d'aquests fets, el Col·legi d'Agents Comercials de Girona i Comarques se suma al Manifest #RESCATXPIMES #RESCATXAUTÒNOMS.

El MANIFEST #RESCATXPIMES #RESCATXAUTÒNOMS, una inicitiva de PIMEC que compta amb el recolzament de més de 200 entitats i col·lectius, entre els quals els dels agents comercials gironins, dels què el seu president, Josep Burgas, assumeix la vicepresidència d'Autònoms PIMEC, posa l'accent en una sèrie de reivindicacions que demanem siguin escoltades i preses en consideració per l’Administració, per buscar conjuntament les millors opcions i els recursos necessaris per poder garantir la viabilitat empresarial, evitant en tancament i la pèrdua de llocs de treball.

Les noves restriccions afecten principalment les petites i mitjanes empreses i els autònoms de molt diversos sectors, com el comerç, la restauració, l’esport, el lleure, la cultura, la formació, les fires i esdeveniments, els centres d’estètica i els serveis personals, entre d’altres. De retruc, també se’n ressentiran moltes altres activitats. L’aprovació de l’Estat d’Alarma a l’Estat espanyol durant sis mesos representa una mesura sense precedents, que dona carta blanca a les Administracions Públiques per a prorrogar les actuals mesures i imposarne d’altres, amb el mínim control parlamentari i sense supervisió de la societat civil.

Reivindicacions #RESCATXPIMES / #RESCATXAUTÒNOMS

1. Sense dades objectives i desglossades no és admissible que es decreti la suspensió total o parcial de certes activitats.
2. Les decisions de tancament o restricció de les activitats empresarials s’han de realitzar amb la suficient antelació i ser consultades amb les entitats més representatives dels sectors en qüestió. Les empreses i els autònoms no poden tancar d’un dia per un altre sense patir greus perjudicis.
3. Proposem que a les reunions del PROCICAT, a més de representants del Departament de Salut i del Departament d’Interior, s’hi afegeixin representants del Departament d’Empresa i Coneixement i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, atesos els efectes econòmics de les mesures que pren el PROCICAT i la necessitat d’establir compensacions econòmiques per a les activitats afectades.
4. Igualment, cal tenir presents els efectes nocius dels tancaments sobre la salut física i emocional dels ciutadans, com la impossibilitat de fer esport, de gaudir de la cultura i del lleure.
5. El teletreball és una bona opció però no sempre a l’abast de tothom. Sectors d’activitats com el comerç, la restauració, els serveis personals, la cultura o el transport no preveuen que es treballi a distància. A més, les empreses i els autònoms no han rebut cap incentiu per part de les administracions per potenciar el teletreball, com sí que ha succeït a països del nostre entorn.
6. Les empreses, sobretot les més petites, i els autònoms han de rebre compensacions ràpides, directes i suficients pel perjudici causat per les restriccions o pels tancaments. Recordem que la recent reforma del Marc Temporal d’Ajudes d’Estat de la Unió Europea permet atorgar ajuts de fins a 3 milions d’euros per empresa.
7. La desfeta econòmica de les pimes i autònoms obliga també a prendre mesures immediates i generoses a nivell fiscal i financer, com les següents:
a. Suspensió de tots els impostos i tributs fins al 31/12/2020.
b. Suspensió de les quotes d’autònoms dels sectors tancats fins al 31/12/2020.
c. Carència sobre els préstecs bancaris de pimes i autònoms fins al 31/12/2021.
8. Més enllà dels ajuts directes, els avals i els préstecs, les empreses i els autònoms volem reobrir els nostres negocis i reclamem que les autoritats sanitàries apliquin mesures per protegir la salut pública amb seny i intel·ligència:
a. Ús massiu dels testos ràpids d’antígens per detectar la Covid19, com ha fet recentment Eslovàquia, amb una població similar a la de Catalunya.
b. Ampliació immediata de la infraestructura sanitària, recorrent en primer lloc a l’oferta privada.
c. Aplicació de sistemes avançats de rastreig i control dels contagis, com s’ha fet a Àsia, si convé suspenent temporalment la normativa sobre protecció de dades personals.

La salut pública és, pot ser i ha de ser compatible amb l’activitat empresarial i les mesures preses en aquesta matèria s’han de basar sempre en dades objectives i en eines avançades de gestió, antelació, preparació i consens. Demanem a les Administracions la creació de taules sectorials per analitzar i valorar les greus afectacions de cada sector i buscar conjuntament les millors opcions i els recursos necessaris per poder garantir la viabilitat empresarial, evitant el tancament i la pèrdua de llocs de treball.

Sense les pimes i els autònoms no hi haurà ocupació ni riquesa al territori.
Sense les pimes i els autònoms no hi ha futur. Evitem la pandèmia econòmica.
#RESCATXPIMES / #RESCATXAUtònoms

UNEIX-TE