Certificat de desplaçament per als agents comercials col·legiats i col·legiades

desplaçamentL'escalada de rebrots i l'increment de contagi comunitari en la segona onada de COVID-19 per tota Espanya fa que diferents administracions autonòmiques imposin mesures de confinament i restricció a la mobilitat. A nivell nacional, més de 80 municipis de tota Espanya pateixen confinaments i restriccions. 25 localitats es troben sota confinament perimetral i nou més han retrocedit de fase. Les mesures que arriben a un major volum de població són les iniciades aquesta setmana per la Comunitat de Madrid, que acaba de restringir l'entrada i sortida de 37 àrees bàsiques de salut de sis districtes de la capital i altres set municipis de la regió.

Si ets agent comercial col·legiat/da i estàs afectat/da per la restricció de mobilitat pots demanar el certificat de desplaçament al Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Girona i Comarques perquè puguis desenvolupar bé la teva feina. Envia un correu electrònic sol·licitant el document a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

El certificat haurà d'anar acompanyat del Carnet Digital d'l'Agent Comercial i del corresponent document de l'empresa o empreses per a les quals es treballa acreditant la justificació del seu desplaçament.

El Consell General, només començar l'Estat d'Alarma el passat març a nivell nacional, va activar un pla especial de Continuïtat i una Bateria de Mesures de Suport per ajudar a col·legis i als col·legiats davant la situació d'emergència sanitària i econòmica, que no ha deixat d'estar vigent en cap moment. Entre d'altres mesures, a més més de 15.000 cursos gratuïts, ajudes financeres o ajornaments de quotes, es va posar en contacte amb el Ministeri de l'Interior per prestar la seva màxima col·laboració amb motiu del control dels desplaçaments restringits i al mateix temps ajudar els agents comercials col·legiats que, en el marc del que permet la llei, havien de seguir desplaçant-se per realitzar-la.

El Consell ha atès més de 20.000 sol·licituds d'ajuda i informació de col·legis i col·legiats de tot l'Estat i ha expedit prop d'un miler de certificats per als agents comercials que l'han precisat per justificar el seu desplaçament per motius professionals.

Recordem la necessitat de respectar a l'màxim les restriccions establertes a la lliure circulació, evitant tot tipus de desplaçaments innecessaris per ajudar a frenar el contagi de la pandèmia. En aquest sentit, es destaca la necessitat de seguir complint i fent complir el primer decàleg específic per agents comercials elaborat pel Consell General amb mesures de prevenció per garantir un exercici segur i responsable de l'activitat, ja que segueix plenament vigent (descarregar).