Decàleg del GIG per ajudar a la reactivació de l’economia des dels ajuntaments

El Grup Impuls per Girona (integrat per les Cambres de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, Foeg, Pimec Girona i el Fòrum Carlemany) ha recollit iniciatives de les seves entitats per tal de confeccionar un decàleg de propostes per als ajuntaments gironins. La iniciativa s’ha presentat al President de la Diputació, Miquel Noguer, en una reunió virtual de la mà dels presidents de les entitats que conformen el GiG, per tal d’unificar criteris i aprofitar les aportacions de la corporació. La Diputació farà arribar aquest decàleg a tots els ajuntaments i Consells Comarcals. El Col·legi d'Agents Comercials de Girona i Comarques creu que és "una bona acció" per tenir una "idea aproximada" de l'abast de la crisi.

GIGEls membres del Grup Impuls per Girona (Jaume Fàbrega –Cambra de Girona-, Pol Fages –Cambra de Palamós-, Eduard Bosch –Cambra de Sant Feliu-, Ernest Plana –Foeg-, Pere Cornellà –Pimec Girona-, i Francesc Bosch –Fòrum Carlemany) han destacat la seva representativitat, única a Catalunya, ja que l’entitat gironina aglutina les cambres, les patronals i el Fòrum Carlemany.

Els representants empresarials han exposat als representats de la Diputació (també hi ha participat el Diputat de Promoció Econòmica, Jordi Camps) l’interès de mesurar l’impacte directe de la crisi a partir d’una diagnosi clara i propera al territori.

El president de la Diputació ha exposat les mesures de suport als municipis que està portant a terme la corporació per ajudar el teixit econòmic sectorialment, amb programes de suport al comerç, el turisme i els serveis, els més afectats per l’actual crisi. Han estat actuacions prou rapides i efectives que, en plena pandèmia, han permès transferir més de 35 milions d’euros als consistoris, prop d’un 30% del pressupost de l’entitat, una clara demostració, segons Miquel Noguer, “que s’ha pogut reaccionar ràpid, passant de les paraules als fets concrets”. El President de la Diputació també ha recordat les línies d’ajuts per a l’impuls cultural dels municipis davant l’actual escenari d’incertesa.

Tots han coincidit en la necessitat de continuar el treball conjunt entre el món municipal i les entitats empresarials per impulsar el teixit productiu i comercial.

A la reunió, els membres del GiG han exposat les línies bàsiques del decàleg de propostes per als municipis, que inclou l’exoneració de tributs municipals, les mesures d’ampliació de la liquidat per autònoms i pimes, l’impuls de les inversions, la contractació pública i la licitació d’obres i serveis, així com el foment del comerç, el consum, el turisme, els serveis i la cultura, sempre fent atenció als productes i serveis de proximitat.