El Col·legi dona suport al I Congrés de Formació Professional de Catalunya

cat banner noticia congres fp 0La formació professional d’un país és possiblement l’element estratègic més important per a una societat avançada. Per aquest motiu Catalunya necessita un model de Formació Professional que actuï com a motor de competitivitat i ocupabilitat, i permeti afrontar el nou context de transformació del mercat de treball. Per això, el Col·legi d'Agents Comercials dona el seu suport al "I Congrés de Formació Professional de Catalunya", organitzat per PIMEC, el 21 de novembre a Barcelona, amb seu al Palau Reial de Pedralbes.

PROGRAMA - Inscripcions

8.45 h Obertura de portes
9.15 h Benvinguda
Hble. Sr. Pere Aragonès, vicepresident i Conseller d’Economia i Hisenda
Sr. Josep González i Sala, president de PIMEC

9.45 h Conferència: “El futur de la Formació Professional a la Unió Europea”
Sr. João Santos, deputy Head of Unit VET, Apprenticeships and Adult Learning de la Comissió Europea
Introductora: Laura Foraster, secretària general de Diplocat

10.15 h “La prospectiva estratègica en l’era digital. Quines són i seran les noves necessitats de les empreses?”
Coordinador: Sr. Jordi Arrufí, responsable del Programa de Talent Digital de la Mobile World Capital Barcelona
Relator: Sr. Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya
Debat
Sr. Joan Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
Sr. Francesc Colomé, membre de l'executiva de la Fundació Catalunya Europa
Sr. Héctor Santcovsky, director de l’Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
Sr. Carles Camí, president de la Confederació de Centres Autònoms d’Ensenyament de Catalunya

11.15 h Pausa cafè

11.45 h “Model d’orientació. Com s’ha de potenciar el talent des de la Formació Professional?”
Coordinadora: Sra. Imma Estivill, presidenta de PIMEC Formació i Ocupació
Relatora: Sra. Eva Gajardo, secretària d'Igualtat i Formació Professional d’UGT Catalunya
Ponència: Sr. Màrius Martínez, professor titular d’Orientació Professional, Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Debat
Sra. Mercè Garau, directora general del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC)
Sr. Lluís Vila, president de Federació de Pares i Mares d’Alumnes d’Estudis Sufragats amb Fons Públics No Universitaris de Catalunya (FAPAES)
Sra. Montse Ramon, executive Board d’Industrias Tapla
Sr. Àngel Miguel, director de l’Institut Pere Martell

13.15 h Experiències internacionals de Formació Professional
-El sistema de Formació Professional a Suïssa
Sra. Barbara Primo, directora del Projecte DESK- Dual Education Skills Hospitality de Suïssa
-El sistema de Formació Professional a la Gran Bretanya
Sr. Anthony Impey, Apprenticeships and Skills Policy board Chair de la Federació Nacional de Treballadors Autònoms i Petites Empreses del Regne Unit (FSB)
Introductora: Sra. Mireia Borrell, secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea

14.15 h Dinar - còctel

15.30 h Benvinguda
Hble. Sr. Chakir El Homrani, conseller de Treball Afers Socials i Famílies
Sr. Ignasi Farreres, president del Centre d’Estudis Econòmics i Socials (CEES)
Sr. Josep González, president de PIMEC

15.50 h “El paper de l’empresa en la nova Formació Professional. Com s’han d’implicar les organitzacions en el sistema de la Formació Professional?”
Coordinador: Sr. Emili Pons, vicepresident del Centre d’Estudis Econòmics i Socials (CEES)
Relatora: Sra. Sílvia Miró, directora de Polítiques d’Ocupació i Formació de PIMEC
Debat
Sra. Ariadna Rectoret, directora del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya
Sra. Mercè Chacón, coordinadora del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement del Dep. d’Empresa i Coneixement
Sr. Jordi Farrés, gerent de Decolletatge Farrés (DECFA)
Sr. Antoni Ruiz, director Gerent d'AEMIFESA i membre de FEGICAT
Sra. Mónica Moso, responsable del Centre de Coneixement i Innovació de Fundació Bankia per a la Formació Dual

17.00 h “Flexibilització del sistema. Com s’ha d’adaptar el sistema a una societat en canvi continu?”
Coordinadora: Sra. Neus Pons, directora gerent de la Fundació BCN FP
Relatora: Sra. Iris Molina, directora de Coneixement i FP de Foment del Treball Nacional
Sr. Fabian Mohedano, president del Consell Català de Formació Professional
Sra. Montse Blanes, directora de l’Institut Bonanova