La Cambra de Girona organitza tallers i jornades per potenciar el comerç
- La corporació acosta el neuromàrqueting, la compra sensorial o el Feng Shui als establiments
- També ofereix diagnosis gratuïtes a les botigues i els fa recomanacions per incrementar les vendes
La Cambra de Comerç de Girona impulsa, entre mitjans de setembre i de novembre, una trentena de tallers i cursos especialitzats per ajudar a impulsar el comerç local i el turisme en deu municipis de les comarques gironines. També ha obert la convocatòria de Diagnosis d’innovació comercial, que serveixen per analitzar i recomanar canvis als comerços locals.
Entre les propostes formatives de la Cambra hi ha jornades sobre interiorisme comercial, comerç electrònic, neuromàrqueting, feng shui per al comerç, creativitat comercial, Instagram, estratègies de fidelització o fotografia aplicada al comerç digital i les xarxes socials, entre molts altres. Els tallers i jornades se celebraran a Figueres, Banyoles, Hostalric, Castelló d’Empúries, l’Estartit, l’Escala, Llançà, Puigcerdà, la Jonquera, Roses i Blanes. Els agents comercials col·legiats també poden assistir-hi.
Núria Pascual, directora de l’àrea de comerç i turisme de la Cambra de Comerç de Girona, explica que aquesta mena de cursos pràctics, combinats amb les anàlisis d’innovació comercial que també impulsa la Cambra, són una bona iniciativa per revalorar i potenciar els establiments. “El comerç local viu una època de canvis, amb una competència ferotge d’altres fórmules comercials, però gràcies a les noves tecnologies i la innovació podem aconseguir que es mantinguin com una oferta atractiva i econòmicament viable al teixit urbà dels nostres pobles i ciutats”, explica Pascual.
En les diagnosis comercials, de manera totalment gratuïta, un tècnic especialista realitza una profunda anàlisi de diferents aspectes de cada comerç i identifica els punts forts i febles en set àrees clau del negoci. Sobre la base d’aquesta anàlisi, es proporcionaran recomanacions clau per optimitzar la gestió de l’establiment comercial. Es facilitaran idees, fàcilment i ràpidament aplicables. El Programa per a la innovació comercial és una iniciativa de les Cambres de Comerç espanyoles i compta amb el recolzament i finançament del Feder i el Ministeri d’Eonomia.
La Diagnosi d’Innovació Comercial es dirigeix a autònoms, microempreses i pimes del sector comercial detallista que comptin amb, almenys, un establiment comercial o punt de venda físic i que estiguin donats d’alta a algun epígraf de l’IAE del grups 64, 65 o 66 (CNAE 2009 grup 47), excepte les farmàcies.