Èxit de participació al VI Networking del Col·legi d'Agents Comercials de Girona

• Hi han participat més de 60 empreses, nacional i estrangeres i s’hi han realitzat prop de 200 entrevistes
  • La demanda de professionals en el sector de les vendes ha augmentat un 40% en l'últim exercici, segons un estudi

El VI Networking d’Ocupació Professional dels agents comercials gironins clou amb èxit de convocatòria. La jornada, que ha posat en contacte a empreses que busquen professionals de la venda per comercialitzar els seus productes o serveis amb agents comercials que busquen noves representacions, s’ha celebrat avui al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. Hi han participat més de 60 empreses, nacional i estrangeres i s’hi han realitzat prop de 200 entrevistes. L’objectiu de la trobada, organitzada pel Col·legi d’Agents Comercials de Girona i Comarques, és fer créixer els negocis dels professionals de la venda, que són en bona part agents autònoms multicartera. També hi s'hi han apuntat joves que veuen en el camp de la venda una oportunitat laboral.

Alta participació empresarial i nous espais d’experts

SalaEls sectors d’activitat presents han estat diversos: alimentació, assegurances, comerç, consultoria i serveis financers, cosmètica, decoració i interiorisme, e-comerce, farmàcia, indústria i enginyeries, immobiliari, neteja, telecomunicacions, salut i benestar i vinícola, principalment. A més i com a novetat, la jornada professional ha comptat amb experts en diferents àmbits que han ofert assessorament personalitzat als candidats que ho han sol·licitat. Entre d’altres, els espais més sol·licitats han estat els d’assessorament en tècniques de vendes i negociació, productivitat, lideratge i comunicació; assessorament en processos d’internacionalització, assessorament en l’ocupació —dirigit especialment a joves—, ajuts a la contractació i servei d’atenció individualitzada en assumptes fiscals i laborals. També hi ha hagut un espai d’adquisió i venda d'empreses.

El Networking d’Ocupació Professional ha comptat en aquesta edició amb la participació activa de la patronal catalana de la pime i els autònoms, PIMEC, la xarxa “Enterprise Europe Network” del Consell General de Cambres de Comerç de Catalunya, que ha estat present amb una selecció important d’ofertes europees, la Cambra de Comerç de Girona, la xarxa “Eures”, amb ofertes comercials dins l’àmbit transfronterer català i França, el Servei d’Ocupació de Catalunya, i l’agència Acció del departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

El president del col·legi gironí, Josep Burgas, representant també del Consell de Col·legis d’Agents Comercials de Catalunya, destaca que el professional de la venda és un dels perfils més buscats per les empreses i que les plataformes exclusives de la col·legiació especialitzades en l’oferta i selecció de professionals del sector comercial és un dels serveis col·legials que més interessa, tant a les empreses com als professionals del sector.

La demanda de professionals de la venda creix un 40%

networking sala primera horaSegons l’últim estudi recollit pel Consell General de Col·legis d’Agents Comercials d’Espanya (Guia del Mercat Laboral 2019 de Hays España) les professions més demandades són els professionals comercials amb experiència, al costat dels enginyers industrials i a les relacionades amb les tecnologies de la informació. La demanda de professionals en el sector de les vendes ha augmentat un 40% en l'últim exercici, segons la consultora de recursos humans.

Els perfils més demandats i els més cotitzats del mercat de treball espanyol aquest 2019 són molt diferents per la seva formació i especificitats, però tenen un denominador comú: ser estratègics per als sectors que els reclamen. Spring Professional, consultora del Grup Adecco, ha actualitzat el seu informe d’“Els més buscats” i destaca les figures “Key Account Manager” i director comercial, com dos dels perfils més cotitzats per la seva capacitat per impulsar les vendes.

D’altra banda, l'últim Informe de l'Observatori del Mercat de Treball que publica cada any el Servei Estatal d'Ocupació (SEPE) del Ministeri de Treball, informa que l'any passat es van fer 109.149 contractes en l'ocupació d'agents i representants del comerç, que van ocupar a 93.867 persones a tot l’Estat espanyol, la qual cosa representa un increment del 2,34% respecte a l'any anterior. A més, l'atur en aquesta ocupació, segons el document, ha caigut de manera dràstica. El SEPE ha anotat una caiguda de la desocupació entre els agents i representants de comerç d'un 7,5% en relació amb l'any anterior. Es tracta de contractes en règim general, als quals cal sumar-hi el nombre de contractes d'agència per a professionals autònoms dedicats a la venda.

El Col·legi d’Agents Comercials de Girona compta amb uns 600 col·legiats.

Descàrrega de fotos:

La jornada dels agents comercials ha comptat amb una alta participació d'empreses i entrevistes concertades
L'edició ha comptat com a novetat amb espais d'assessorament individualitzat, a càrrec d'experts en diferents àmbits de la gestió d'empresa

Per a més informació us podeu posar en contacte amb: Plural Comunicació - Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. - 678580347