Balanç del Networking Màlaga 2016

El 20 i 21 de maig, agents comercials i empreses d'Espanya i 17 països d'Europa s'ha donat cita en el Networking Professional d'Ocupació Màlaga 2016, organitzat per la IUCAB (Internationally United Agents & Brokers), el Consell General de Col·legis d'Agents Comercials d'Espanya (CGAC), el Col·legi d'Agents Comercials de Màlaga i la Cambra de Comerç de Màlaga.

Al costat del networking d'ocupació i amb motiu de la celebració dels 90 anys de la creació dels col·legis d'agents comercials, Màlaga ha acollit la Cimera Anual de Delegats de la internationally United Agents & Brokers (IUCAB), l'organització internacional que agrupa la professió de l'agent comercial a Europa i Amèrica del Nord des de l'any 1953. Actualment aglutina 18 associacions nacionals que representen a més de mig milió d'agents comercials.

Més de 180 entrevistes entre empreses i agents comercials

Més de 45 d'empreses (el 30% d'elles internacionals) han participat en el Networking Professional d'Ocupació celebrat a la Confraria d'Estudiants de Màlaga el passat 20 de maig. L'objectiu ha estat posar en contacte empreses i agents comercials per comercialitzar els seus productes/serveis a Espanya o Europa. Els candidats s'han entrevistat amb els representants de les empreses amb cita prèvia i amb una durada de 30 minuts cadascuna. A més de presentar el seu perfil professional s'han conegut de prop el producte de sectors com ara alimentació, tèxtil, construcció, estètica o serveis, entre d'altres.

Cimera anual de la IUCAB

La cimera anual de la Internationally United Commercial Agents and Brokers (IUCAB) ha reunit als màxims representants de les associacions de agents comercials de 17 països d'Europa. La trobada s'ha centrat en debatre la situació actual i les perspectives de futur dels agents comercials, marcades per les reformes comunitàries i els reptes de la nova economia digital.

El president de la IUCAB i president de l'APAC, Olivier Mazoyer, ha mostrat la seva satisfacció perquè Espanya sigui el país amfitrió d'aquesta cimera anual, ja que "és un moviment destacat de la nostra organització i les empreses espanyoles estan més interessades que mai en desenvolupar negocis internacionals per tot Europa".

Per la seva banda, el president del Consell General d'Agents Comercials de Espanya (CGAC), Manuel Maestre, ha agraït a la IUCAB l'elecció del
país per acollir aquesta cita a "una data històrica com és el nostre 90 aniversari, que significa molt per a tots els que ens dediquem a aquesta professió". El president del Col·legi d'Agents Comercials de Màlaga i del Consell Andalús, Liberio Pérez, ha subratllat que "els professionals andalusos de la venda tenen en aquesta trobada històrica una gran oportunitat per obrir nous mercats, trobar noves oportunitats d'ocupació i eixamplar la seva cartera de representacions".

Acords aprovats

• Nomenament del nou secretari general, Christian Rebernig, qui gràcies a ell la IUCAB té un lloc en Eurocommerce i un lloc destacat en la Comissió Europea de Brussel·les.
  • Actualització dels estatuts, pressupost, pla de creixement de la professió i de les entitats territorialment.
  • Actualització del marc legal europeu i noves línies de formació i serveis entre els secretaris de cada país, com el servei de recerca de comercials o
  • ocupació per a col·legiats en altres països, a través d'networkings com el de Màlaga i col·laboració entre la nova plataforma www.comercial-jobs.com, la plataforma del Consell General i la de la IUCAB www.comeinto-contact.com (commercialagents.es).

Acció gironina

Tots els col·legiats i col·legiades de Girona que han estat interessats en alguna de les empreses que figuraven al catàleg d'empreses presents a Màlaga 2016, però que per motius laborals i d'agenda no s'hi podien desplaçar, el col·legi els ha ofert la possibilitat de ser-hi a través de la mediació del president de la corporació gironina, Josep Burgas.