La Festa Patronal, una diada entranyable

Aquest matí, el col•legi d'Agents Comercials de Girona i comarques ha celebrat la festa patronal de la col•legiació, un acte dedicat als més veterans de la corporació. El programa ha començat a primera hora, amb la Missa en honor a la Verge de l'Esperança, patrona dels agents, i en record als companys difunts; després, les instal•lacions col•legials han acollit l'acte de lliurament dels diplomes als 25 d'anys d'antiguitat que aquest any compleixen 28 col•legiats. El president de la corporació, Josep Burgas, ha fet menció especial al col•legiats Jaume Font, Esteve Puigdemont i Max Fisher, pels 50 anys d'antiguitat col•legial.

Com cada any, la diada patronal ha comptat amb participació de les institucions gironines que han estat representades per Marta Madrenas, regidora d'Urbanisme i Activitats de l'Ajuntament de Girona; Jaume Fàbrega, vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona; Domènec Morera, president de la LLotja de Girona; i Narcís Mateu, president de la SECOT a Girona. Durant l'acte parlamentari, el president del Col•legi d'Agents Comercials de Girona, Josep Burgas, president alhora del Consell Català de Col•legis d'Agents Comercials, ha posat l'accent en la trajectòria dels col•legiats homenatjats i ha destacat el bon posicionament de l'entitat gironina respecte als col•legis d'agents comercials de la resta de l'estat espanyol. Burgas també ha destacat el repunt de l'economia, fet que s'ha notat en general en un increment de les vendes dels agents dels diferents sectors. Per la seva banda, Marta Madrenas ha tancat l'acte posant de relleu la tasca de la corporació vers la professió i ha felicitat als col•legiats més antics, que avui eren els protagonistes. La regidora també ha dit que Girona tanca l'any amb increment de l'ocupació però que "encara queda molt fer".

El Col•legi d'Agents Comercials de Girona i Comarques es va fundar el 13 de maig de 1927 i compta amb uns 700 col•legiats d'arreu de la demarcació. Aquesta any, la col•legiació celebra a títol nacional els 90 anys del seu naixement.

Els protagonistes

patrona web ok

La nostra enhorabona a MAX FISCHER, JAUME FONT i ESTEVE PUIGDEMONT, pels vostres 50 anys de col·legiació. I també la nostra felicitació i agraïment als companys que rebran els diplomes d'argent pels 25 anys d'antiguitat col·legial:

MARIA ROSA AGUSTÍ; RAMON AULET; RAMON BRUGUÉ; MIQUEL COLOMER; FRANCESC ESTAÑOL; JOAQUIM ESTEVE; FELICIANO FERNÁNDEZ; JOAN MANEL FERNÁNDEZ; JOSÉ MANUEL FERNÁNDEZ; JOSÉ FERNÁNDEZ; JOSEP M. FIGUERAS; ABEL GARCÍA; JORDI GARRIDO; JOAN GUERRERO; BALDIRI GUITART; JAMES LANGDON-DAVIES; JOSEP MARTÍ; LLUÍS MARTÍ; JUAN MANUEL MARTÍNEZ; RAMON MATAS; LLORENÇ PLANASDEMUNT; JOSEP PRAT; ROSA MARIA PRESAS; ROSENDO RUS; JORDI SALA; GEMMA SENDRA; JOSEP SERRA; i JOSEP MARIA VICENS.