El Col·legi en la trobada anual de Llotges espanyoles

El Col·legi, com a membre de la Llotja de Contractació de Girona, participarà en la trobada anual de les llotges espanyoles que se celebrarà a la seu de la llotja gironina des del dijous 7 fins al dissabte 9 de maig. La trobada s'emmarca en els actes commemoratius del 25 anys de la seva fundació.

Durant la trobada de llotges, tindrà lloc la V Llotja de Cereals i Oleaginoses, i la IV Llotja de Vacú, unes reunions de productors que serveixen per fixar els preus d'aquests productes a tot l'Estat en funció de les darreres tendències del mercat.

Domènec Morera, president de la Llotja de Girona i agent comercial col·legiat, ha estat l'impulsor d'aquestes jornades, que agrupen els principals productors agropecuaris. "La celebració de la trobada de llotges a Girona confirma la força de la nostra producció agropecuària". Morera està agraït als llotgers que han contribuït a consolidar la Llotja de Girona durant aquests 25 anys: "Hem donat i continuarem donant als sectors agrícoles i ramaders informació continuada de diversos productes: cereals, carns, fusta... És un servei important per al món rural en particular i per a la ciutadania en general".

Durant la jornada està previst que intervinguin diversos experts, com l'economista agrari Francesc Reguant, que pronunciarà una conferència titulada "Mercats alimentaris en el segle XXI: globalitat, volatilitat i desiguatat". El professor i doctor enginyer agrònom Carlos Buxadé, catedràtic de la Universitat Politècnica de Madrid dissertarà sobre les "Perspectives de la producció d'aliments en el mon: visió a 2050".

La trobada, que reunirà unes 200 persones, ha estat organitzada per l'Asociación Española de Lonjas y Mercados de Origen (AELMO), la Cambra de Comerç de Girona i la Llotja de Contractació de Girona. Durant aquesta trobada se celebren també les reunions de la Junta Directiva de l'Assemblea de l'Associació de Lonjas i diverses reunions sectorials del vacú i dels cereals. També es presentaran els destins turístics gironins per part del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el projecte Productes Excel•lents que amb el suport dels xefs gironins promouen la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona.

La sessió principal de la trobada de llotges començarà a les 10 del matí del divendres, a la Llotja de Girona, i acabarà al voltant de les dues del migdia.