Fira de mostres 2014: balanç positiu

El Col·legi va tancar ahir una nova edició de la Fira de Mostres, realitzant un "balanç positiu", segons declara el president de la corporació, Josep Burgas.

Aquest any, el Col•legi d'Agents Comercials de Girona i Comarques s'ha situat per primera vegada en el marc de la Fira de Mostres al Saló de l'Emprenedoria, amb la finalitat de promoure el Pla d'Ocupació Jove que la corporació va posar en marxa a principis de l'exercici. L'objectiu és facilitar la incorporació al món laboral de joves de menys de 35 anys que es vulguin dedicar a les vendes. L'entitat ha estat present al Palau Firal fins el 2 de novembre amb uns estands dedicats a l'assessorament en tots els àmbits que afecten el sector. Entre d'altres serveis oferts al Saló, el col•legi destaca la gestió gratuïta de l'oferta de representacions i candidats en el moment, a través del servei de recerca de feina activa. Així mateix, la corporació ha fet campanya dirigida als agents comercials de més de 35 anys, amb l'objectiu de facilitar als agents més veterans tots els serveis de la col•legiació. Durant els dies de la Fira també s'ha ofert l'estand a col·legiats interessats per promocionar les seves empreses, marques i productes.

Jornades tècniques

D'altra banda, dins del programa de Fires, el Col•legi va organitzar el 30 d'octubre una jornada tècnica que es va obrir amb un espai dedicat a la tributació de l'agent comercial, seguida d'una segona part destinada al treball en xarxa entre els assistents. Concretament, la tributació dels agents comercials, a càrrec del Grup Simon, assessors jurídics i fiscals del Col·legi, va informar dels avantatges i inconvenients d'acollir-se a una forma jurídica o altra per exercir l'activitat de representació o agent comercial en funció del volum de negoci i despesa; amb tot, un dels punts que més va despertar l'interès dels assistents va ser les despeses deduïbles de l'IRPF, específicament les que tenen a veure amb el vehicle. Els agents són l'únic col•lectiu que es poden deduir al 100% la despesa del cotxe, però sempre que estigui vinculada a l'activitat. També es va informar de les novetats fiscals, destacant la reducció de l'IRPF del 21 al 20 l'any 2015 i al 19, l'any 2016.

La jornada va cloure amb una exposició tècnica i tast de cava i pernil ibèric, a càrrec de Gerard Fajula, sommelier de Juvé i Camps, i Jordi Sala, gerent de Don Jamón. La jornada, d'accés lliure, va tenir lloc a la Llotja de Contractació a partir de les onze del matí. Segons el cens col•legial, més d'un 60% dels agents comercials es dedica al sector de l'alimentació.

Dia de l'Agent Comercial

Les activitats col•legials van continuar el dia 31 d'octubre amb la tradicional celebració del Dia de l'Agent Comercial. L'acte, que va començar a les 12.30 hores davant del Palau Firal amb l'hissament de la bandera col•legial, va continuar amb una visita a l'estand de la corporació, un recorregut per la Fira de Mostres i els parlaments institucionals a l'espai de la Llotja de Contractació. Durant aquest acte, el president del Col•legi gironí, Josep Burgas, va destacar el suport de la corporació als professionals de la venda per incentivar l'ocupació. En aquest sentit, Burgas va afirmar que en el marc del Pla d'Ocupació Jove i des de la presidència del Consell Català de Col•legis d'Agents Comercials que lidera, es vol arribar a crear de més de mil llocs de feina en dos anys. "Cada cop ens trobem més amb el professional comercial preparat per assolir els reptes actuals, perquè Catalunya s'ha d'obrir al món, i el canal per fer-ho són les vendes", va expressar el president. Burgas va dir que el Col•legi "ha de ser el canal per ajudar i potenciar el sector i que per aquest motiu s'ha posat en marxa el Pla d'Ocupació Jove". Les accions que se'n deriven estan orientades a facilitar a la formació i l'acompanyament necessaris en els primers passos dins la professió.

El Dia de l'Agent Comercial, cita anual que la col•legiació organitza en el marc de la Fira de Mostres, per les festes de la ciutat, va comptar com cada any amb l'assistència dels representants de la col•legiació catalana i de l'Estat espanyol, i de les institucions municipals i empresarials gironines.