Èxit de la conferència "Intel·ligència efectiva"

De Guior omple la sala d'actes del Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Girona en la conferència organitzada el passat 2 de desembre per la corporació, digirida als professionals de la venda i empresaris. La conferència taller "Intel·ligència efectiva", a càrrec del prestigiós consultor, coach i trainer en PNL, Álvaro de Guior, tenia com a objectiu que els assistents descobrissin el benefici que proporciona la integració de la intel·ligència intuïtiva amb les altres intel·ligències que una persona posseeix. Els presents van tenir ocasió de conèixer les bases principals de la Teoria del Desdoblament del Temps i com un professional pot optenir benefici d'aquest coneixement per augmentar la capacitat de lideratge personal. Va presentar l'acte Ramon Matas, vocal de la Junta de Govern de Col·legi.

Diferents moments de la celebració de la conferència

La Intel·ligència efectiva és un nou concepte d'intel·ligència. Fins fa pocs anys només era coneguda la intel·ligència cognitiva basada en el coneixement; fa algun temps, Daniel Goleman va descobrir la intel·ligència emocional, responsable de gestionar les emocions. Ara, la ciència ens redescobreix la intel·ligència intuïtiva, la imprescindible per trobar la millor solució disponible quan la lògica cognitiva basada en el que ja coneixem no és capaç d'imaginar noves solucions (quan no som capaços d'imaginar un bon futur, és estressant viure el present).

La Intel·ligència efectiva és un model d'acció dissenyat per facilitar la comprensió del concepte i la integració de les tres intel·ligències, afavorint la seva utilització simultània. La veritat, segons explica De Guior, "és que necessitem les tres intel·ligències per prendre les millors disponibles i elaborar plans estratègics".

Álvaro de Guior va exposar al llarg de la conferència com la ciència, a través de la Teoria del Desdoblament del Temps i l'Espai desenvolupada pel físic francès Jean-Pierre Garnier Malet, ens posa a l'abast de totes les persones l'enteniment del concepte del temps, passat, present i futur, de la seva raó de ser i de com podem aprofitar d'aquest nou coneixement de forma pràctica per viure millor cada dia.

"Parlem de ciència"

"Hi ha dos temps diferents a la vegada en el nostre temps conscient, el que representa un segon equival a milers de milions de segons en un altre temps imperceptible on podem aprendre tranquil·lament la millor manera de superar certs obstacles que poden traspassar posteriorment aquesta experiència alhora conscient." sic J.P.G.M

La intel·ligència intuïtiva és la responsable dels grans descobriments. "L'ésser humà té accés a totes les respostes, la qüestió és trobar les preguntes adequades". Els avenços de la humanitat s'han aconseguit en trobar respostes a preguntes tipus ¿com puc fer per aconseguir aquest resultat ? i ha passat així des del descobriment del foc fins al descobriment de l'existència del boson de Higgs, ara ja disposem d'un model per sistematitzar la recerca de respostes enfocades a la millor solució.

Avui podem comprendre com personatges de la talla de Leonardo da Vinci, Jules Verne, Albert Einstein o Esteve Jobs fossin capaços d'imaginar i crear l'inimaginable; ells ho feien sistemàticament ja que portaven aquest potencial extra de" fàbrica". La bona notícia és que avui ho podem aprendre.

"La Teoria presentada a través del model de gestió Intel·ligència efectiva representa un canvi de paradigma en la presa de decisions estratègiques en l'empresa o en l'activitat professional, i és l'autèntica essència del Lideratge Personal", segons de Guior. "Entendre el concepte dels temps, passat, present i futur et proporciona un nou punt de vista sobre la vida" afirma. Per al conferenciant, la "intel·ligència efectiva et mostra la forma de fer-te preguntes (auto coaching) per trobar totes les respostes, les lògiques i les intuïtives". "Avui, diu Guior, estem vivint moments de canvis accelerats que requereixen de preses de decisió molt ràpides, avui necessitem comptar en la nostra organització amb persones que suportin la pressió, que tinguin la capacitat d'aportar solucions intuïtives per valorar seguidament emocional i cognitivament, persones que saben que sempre accedeixen a la solució. "Avui ja no n'hi ha prou amb trobar una solució, cal tenir la certesa que és la millor solució disponible."