Fira 2013: pels col·legiats i els emprenedors

El Col•legi d'Agents Comercials de la demarcació de Girona ha dedicat la seva presència a la Fira de Mostres Girona 2013 a la recerca activa de feina

La corporació hi ha estat present amb un nou concepte d'estand, dedicat al portal Comercial Jobs, l'assessorament en vendes i l'emprenedoria. Durant la seva estada al certamen professionals de la col·legiació i experts en diferents matèries vinculades al món de les vendes i de l'empresa van atendre centenars de professionals del nostre sector i col·legiats. El col·legi va rebre al llarg de la setmana diferents autoritats representants del Govern Catala, de la municipalitat i del sector econòmic de la ciutat.

El president del col·legi va rebre al llarg dels dies que va durar la Fira les diferents visites institucionals, interessades en l'activitat col·legial.

La corporació va estar present a la Fira de Mostres amb un nou concepte d'estand amb espais dedicats a l'assessorament en vendes i emprenedoria i recerca activa de feina. El col•legi, amatent als canvis en la professió, l'evolució del perfil de l'agent de la venda i el nou context econòmic, empresarial, tecnològic, i també, val a dir, social, ha canviat el concepte de la seva presència al certamen, adequant l'espai a les noves necessitats del sector, i de l'ampli ventall de nous professionals que s'hi acullen. A més de l'àrea pròpia de serveis col•legials amb promocions orientades a la nova col•legiació, la corporació ha creat un espai específic per a la recerca activa de feina i de candidats idonis per cobrir-la. És un espai dedicat al portal sectorial Comercial Jobs: un punt de connexió entre les empreses que ofereixen representacions i els professionals de la venda que es troben en el procés de trobar una feina o de millorar el lloc de feina actual, segons coneixements, experiència i habilitats. Comercial Jobs compta amb més de 2500 empreses registrades i ha gestionat més de 2.000 processos de selecció. En el seu conjunt, compta amb més de 4.500 agents comercials donats d'alta. L'estand col•legial també disposa d'experts que donaran assessorament al nou emprenedor per a la creació d'empresa i desenvolupament del Pla de Negoci.

Celebració del Dia de l'Agent Comercial

Diferents moments del Dia de l'Agent Comercial celebrat el 30 d'octubre: l'hissament de la bandera col•legial, visita a l'estand de la corporació, recorregut per la Fira de Mostres, i acte parlamentari institucional a l'espai de la Llotja de Contractació.

El Dia de l'Agent Comercial, cita anual que la col•legiació organitza en el marc de la Fira Industrial, Agrícola i Comercial de Girona per les festes de la ciutat, va comptar amb l'assistència dels representants de la col•legiació catalana i de l'Estat espanyol, i de les institucions municipals i empresarials gironines. Entre d'altres hi van ser presents la tinent d'alcalde de l'ajuntament de Girona i regidora de Promoció i Ocupació del consistori, Marta Madrenas; el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé; el director dels Serveis Territorials d'Interior a Girona, Albert Ballesta; el president de la patronal FOEG, Ernest Plana; el president de la LLotja de Girona, Domènec Morera; el president de la SECOT a Girona, Narcís Mateu Nierga; el president del Consell General de Col•legis d'Agents Comercials de l'Estat espanyol, Manuel Maestre; i el president del Col•legi d'Agents Comercials de Girona, Josep Burgas, president alhora del Consell Català de Col•legis d'Agents Comercials. També hi va assistir l'ambaixadora belga, Ingrid de Grande, directora de Flanders Investiment & Trade.

Perfil de l'agent

Segons un estudi dut a terme a nivell nacional, el món de les vendes encara és un sector dominat per homes, amb una edat mitjana de 47 anys. Tot i que encara existeix una especialització per sectors, amb una dedicació per part de la col•legiació més alta als sectors del moble, la decoració, el regal, l'alimentació i el tèxtil, la crisi ha incrementat l'agent "pluricartera", que necessita de formació. El grau d'exigència en formació depèn del sector; en el cas dels laboratoris farmacèutics i materials d'obra civil, es demanen agents comercials llicenciats en biologia, farmàcia i/o medicina i arquitecte tècnic. El sector de bens i serveis, tot i que encara no exigeix graus superiors, sí que requereix idiomes, preferentment l'anglès.

Davant la Llei de Liberalització de Serveis, els Col•legis d'Agents Comercials catalans i específicament el de Girona i Comarques mantenen el seu paper fonamental en vetllar per la bona pràctica de la professió, formant deontològica i professionalment als agents comercials del país. En opinió de Josep Burgas "la nostra funció social, que s'ha de tenir en compte, es desplega en una doble direcció: cap a la societat en el seu conjunt ja que garantim als ciutadans el correcte funcionament d'uns serveis que, en última instància, afecten la seguretat de les transaccions comercials, i també cap al propi col•lectiu de professionals, que troben en aquestes organitzacions el millor empara i protecció dels seus drets i interessos". "Per això —afegeix—, la seva pervivència no ha ni es pot veure compromesa per la liberalització. Seria un gravíssim error i les conseqüències afectarien als usuaris d'aquests serveis, als ciutadans, a les empreses, i en últim terme, a l'economia".

Per a més informació us podeu posar en contacte amb:
Plural Comunicació, gabinet de comunicació del Col•legi Oficial d'Agents Comercials