Premis Nacionals de Comerç interior 2012

Josep Burgas, president del Col•legi d'Agents Comercials de Girona i Comarques, i del Consell Català de Col·legis d'Agents Comercials, ha assistit en representació del territori català al lliurament de Premis Nacionals del Comerç interior 2012 en les seves modalitats de Ajuntaments, Centres Comercials Oberts i Petit Comerç. El Secretari d'Estat de Comerç, Jaime García-Legaz, acompanyat del president de la Confederació Espanyola de Comerç, Manuel Garcia Esquerre, i per la directora general de Comerç Interior, Carmen Cárdeno, va ser l'encarregat de lliurar guardons. També va ser present en representació de la col·legiació, el president del Consell General d'Agents Comercials, Manuel Maestre.

• Els guardons reconeixen l'esforç del petit comerç a la innovació i modernització dels seus negocis.
  • L'Ajuntament de Torrejón de Ardoz, la capelleria Albiñana d'Oviedo i l'Associació de Comerciants de la Zona Triana de les Palmes de Gran Canària, Premis Nacionals.
  • En aquesta última edició s'han concedit tres premis nacionals, quatre accèssits i set mencions. En total, 14 guardonats de nou comunitats autònomes (Comunitat de Madrid, Canàries, Astúries, Castella-Lleó, Comunitat Foral de Navarra, Andalusia, Comunitat Valenciana, Catalunya i Galícia).

El Premi Nacional a Ajuntaments, de caràcter honorífic, i destinat a premiar les actuacions de renovació urbana comercial al centre de les ciutats, ha estat concedit a l'Ajuntament de Torrejón d'Ardoz (Madrid), pel pla de millora dels principals eixos comercials del municipi (peatonalització, creació d'aparcament a l'àrea central de la ciutat, millora del mobiliari urbà) i per la multiplicitat d'actuacions de suport al comerç (fires comercials, campanyes de promoció de les vendes desenvolupades en col•laboració amb els seus Associacions de Comerciants ).

Al llarg dels darrers anys, s'han emprès grans millores en el Centre Urbà Tradicional de Torrejón d'Ardoz, duent a terme la remodelació urbanística integral de la Plaça Major i la Plaça de l'Havana així com dels seus voltants. Destaca el Carrer d'Enmig, el Carrer Hospital, la construcció de dos pàrquings subterranis sota cadascuna de les places i la rehabilitació d'un altre en superfície prop de la plaça Major on s'ubica la Casa Consistorial.

En aquesta categoria ha rebut una menció l'Ajuntament de Morals del Vi de Zamora.

El Premi Nacional a Centres Comercials Oberts, dotat amb 5.000 euros, i destinat a premiar l'associacionisme comercial orientat a la promoció de centres comercials oberts i la potenciació i desenvolupament dels seus òrgans gerencials, ha estat concedit a l'Associació Zona Triana de les Palmes de Gran Canària per les nombroses accions desenvolupades per dinamitzar la zona de Triana i potenciar la seva imatge turística, cultural i comercial. Pel seu alt nivell associatiu, la seva bona gerència, que ha suposat una elevada fidelització de clients i la seva important presència social a la vida de la ciutat. Aquesta zona, que aquest any ha estat declarada Zona de Gran Afluència Turística, constitueix una de les àrees comercials més importants de les Palmes i està duent a terme un important treball en col•laboració amb l'Ajuntament de la ciutat i el Cabildo per promocionar l'estada i les compres a la mateixa amb un gran èxit i acollida de turistes i residents.

En aquesta categoria han rebut accèssits l'Associació d'Empresaris del Comerç, Hostaleria i Serveis de l'Eixample de Pamplona (Navarra) i l'Associació de Comerciants del Centre de Jerez de Jerez de la Frontera (Cadis). També han rebut mencions: l'Associació de Comerciants Viu Comerç (Tot Comerç) de Vilanova i la Geltrú de (Barcelona), l'Associació de Comerciants del Empresaris i Professionals del Centre Comercial Obert d'Ourense (Ourense) i l'Associació Centre Comercial Obert "Pozoblanco , Ciutat de Compres "de Pozoblanco (Còrdova).

El Premi Nacional al Petit Comerç, dotat amb 5.000 euros, i destinat a premiar el desenvolupament comercial i modernització empresarial, mitjançant la millora de la tecnologia i l'associació o fusió d'empreses, ha estat concedit a l'empresa Bobes Costa CB d'Oviedo, propietària de la capelleria Albiñana, per la progressiva adaptació del seu negoci i de la seva oferta i per haver-se convertit en una marca de referència. Albiñana ha anat evolucionant i adequant-se a les necessitats que el mercat exigia en aquests 88 anys que porta d'activitat. Però sens dubte, en els últims cinc anys és quan el negoci ha patit una major renovació i actualització de processos, arribant a convertir-se en exemple i model per a altres comerços minoristes de tot el territori nacional i fins i tot fora de les nostres fronteres, a través del comerç electrònic, que ha impulsat les seves vendes i internacionalització.

En aquesta categoria han rebut sengles accèssits les empreses: Ferreteria Ortíz SA de (Madrid) i Leticia Herrero Lastra de Zamora. També han rebut mencions Òptica Claravisión SL de Granada, Juana Maria Ruíz Coll de Cuevas de l'Almanzora (Almeria) i Borja Òptics SA de Gandia (València).