Nova normativa tributària i pressupostària

Ha entrat en vigor la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació de la normativa financera per la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau. Els aspectes fonamentals que els pot afectar són:

1. Modificacions en la responsabilitat tributària i modificacions en els responsables subsidiaris.
2. Increment substancial per infraccions tributàries per resistència, obstrucció, excusa o negativa a les actuacions de l’Administració Tributària.

I) Infractor que no realitza activitat econòmica. Sanció mínima 1.000€.
II) Infractor que realitza activitat econòmica.

Per no aportar els llibres de comptabilitat, registres. Sanció mínima 20.000€. Per no aportar dades o antecedents. Sanció mínima 3.000€.

3. Obligació d’informació sobre la titularitat de béns i drets situats a l’estranger.

I) Comptes bancaris, títols, actius, valors, assegurances de vida contractades amb entitats establertes a l’estranger.
II) Béns immobles i drets sobre béns immobles situats a l’estranger.

4. Impost sobre la renda de les persones físiques.

I) S’inclouen nous límits d’exclusió del sistema d’est. objectiva (Mòduls).
II) Guanys patrimonials no justificats. Vinculat a la nova obligació de declaració dels béns i drets situats a l’estranger.

5. Modificació de la Llei de l’impost de societats.

6. Modificació de l’impost sobre el valor afegit (IVA).

S’estableixen nous casos d’inversió del subjecte passiu:
- Lliuraments d’immobles en procediment concursal, transmissions de terrenys rústics i altres que no edificables, segones transmissions d’edificicacions en supòsits de renúncia a l’exempció.
- Execucions d’obres (amb i sense aportació de material) o cessions temporals de personal, sempre que es tracti:

A) Contractes formalitzats directament entre promotor i contractista.
B) Tinguin per objecte: Urbanització de terrenys, construcció o rehabilitació d’edificacions.
Aquesta norma també s’aplica quan el destinatari sigui a la vegada contractista principal o subcontractista.

7. Limitacions als pagaments en efectiu.

L’Article 7 de la llei 7/2012 estableix una limitació als pagaments en efectiu, de manera que no es podran pagar en efectiu aquelles operacions amb un import igual o superior a 2.500€, en les que alguna de les parts que intervingui en l’operació sigui empresari o professional.

Impost sobre les estades en establiments turístics de Catalunya

Recentment s’ha aprovat pel Parlament de Catalunya la Llei 5/2012 del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics. Entrada en vigor el dia 1 de novembre de 2012. Aquesta normativa obliga a pagar la taxa a tota persona que faci estada en qualsevol dels establiments hotelers, apartaments turístics, càmpings, cases rurals, albergs de joventut, habitatges d’ús turístic, àrees de pernoctació destinades a albergs mòbils i embarcacions de creuer turístic. Les tarifes que s’apliquen es situen entre 0,45 i 2,25€, per persona i unitat d’estada, en funció del tipus d’establiment. Aquest impost es trimestral.

Per a més informació poden contactar amb l'assessor del col·legi, GRUP SIMON. Tel. 972 202 202