20 N: concentració davant de FOEG per Jordi Comas

El Col·legi d'Agents Comercials de Girona i Comarques fem públic el nostre total suport i condol a la família del bon amic i gran empresari Jordi Comas, president de la Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG). Ens unim al dolor i a la tristesa de la seva família i de la patronal que liderava i des de la qual ens ha acompanyat sempre, amb afecte i efectivitat. Alhora, volem expressar també el notre rebuig dels fets que han provocat que el senyor Comas ens deixés abans d'hora.

Demà, 20 de novembre, a les 12 del migdia, davant la seu de la patronal, la Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) ha convocat una concentració per manifestar la indignació pels fets ocorreguts.

Jordi Comas Matamala

Jordi Comas va néixer a Juià, l'any 1945, i va viure bona part de la seva infantesa a Flaçà. La seva etapa formativa va iniciar-se a Girona on va estudiar Batxillerat i Peritatge Mercantil, per després desplaçar-se fins a Madrid on es va graduar a l'Escola Superior d'Hostaleria, especialitzant-se en cuina i administració d'hotels. Fou un dels membres de la primera promoció d'Empresarials, a Girona.

En els anys del boom turístic va destacar, a més a més, per la seva vessant política a l'Ajuntament de Platja d'Aro (1970-1979) i essent
vicepresident de la Comunitat Turística de la Costa Brava com a responsable de la promoció exterior (1975-1978).

La seva trajectòria com a empresari del sector de la restauració i hoteleria va començar el 1963 amb l'obertura del Restaurant Aradi a Platja d'Aro que recentment va reinaugurar en un altre local. També, a Platja d'Aro regentava el Restaurant la Riera, i els Hotels Aromar i Costa Brava, així com el S'Agaró Hotel, a S'Agaró.

Jordi Comas era una persona molt significada en l'àmbit de la representació empresarial. A més de president de la FOEG, actualment era vicepresident de Foment del Treball i membre de la Junta Directiva de la CEOE. També era vicepresident de la Junta Directiva de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre, vicepresident de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols i del Consell Superior de Turisme de les Cambres de Catalunya. I membre de la Comissió Executiva de la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona i del Patronat de Turisme de Girona.

Del 1970 i fins l'actualitat formava part de l'Skal Club Internacional, com a membre i ocupant càrrecs als diferents òrgans de govern de l'entitat arribant a ser vicepresident Internacional del 2005 a 2007. L'any passat li fou atorgada la medalla al mèrit turístic de la Generalitat de Catalunya i era membre d'honor de l'Skal Internacional.