Sobre ERTES: nous aclariments de la Tresoreria General de la Seguretat Social

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha emès el 5 de juny de 2020 el Butlletí RED 14/2020, que complementa els butlletins anteriors números 11, 12 i 13/2020, interpretant determinats aspectes relacionats amb el Reial decret llei 18/2020 sobre el contingut de les declaracions responsables que han de ser comunicades a la TGSS respecte de l’inici de la situació de força major parcial, segons el que s’estableix en l’article 4.3 d’aquest RDL 18/2020. 

INICI DE LA SITUACIÓ DE FORÇA MAJOR PARCIAL: ACTIVITATS QUE S’HAN POGUT REINICIAR D’ACORD AMB LES ORDRES MINISTERIALS REFERENTS AL PROCÉS DE DESESCALADA
La força major parcial no actua de manera automàtica en aquelles activitats que es puguin reiniciar d’acord amb les Ordres Ministerials referents al procés de desescalada atès que és necessari que les causes de l’article 22 del Reial decret llei 8/2020, conforme a les quals l’empresa va adoptar les mesures de suspensió o reducció de jornada, permetin l’inici de l’activitat i els treballadors afectats per les mesures de regulació d’ocupació es reincorporin, i s’entén en un altre cas en força major total.

És a dir, que la força major parcial a l’efecte de l’article 1.2 del Reial decret llei 18/2020, necessita la concurrència de tres elements:

a) L’existència d’un expedient de regulació d’ocupació anterior autoritzat que inclourà la totalitat o part de la plantilla, i que suposarà mesures de suspensió o reducció de jornada enteses en els termes previstos en l’article 47 de l’ET i el Reglament de procediments d’acomiadament col·lectiu i suspensió de contractes o reducció de jornada aprovat pel Reial decret 1483/2012, de 29 d’octubre, i

b) Que les causes descrites en l’article 22.1 del Reial decret llei 8/2020, qualssevol d’elles, conforme a les quals es van adoptar les mesures de regulació d’ocupació, permetin la recuperació de l’activitat de l’empresa, i

c) Que es produeixi la reincorporació dels treballadors -en termes del Reial decret llei 18/2020: “hauran de procedir a reincorporar els treballadors afectats per mesures de regulació temporal d’ocupació, en la mesura necessària per al desenvolupament de la seva activitat, prevalent els ajustos en termes de reducció de jornada.“- Correspon a l’empresa valorar en funció de les seves circumstàncies particulars en quin moment les causes per les quals es va autoritzar l’ERTO per força major permeten la recuperació parcial de la seva activitat i en quina mesura la reincorporació dels treballadors afectats, i en quin percentatge de la seva jornada, és necessària per al desenvolupament de l’activitat.

INICI DE LA SITUACIÓ DE FORÇA MAJOR PARCIAL: REPRESA EFECTIVA DE L’ACTIVITAT
Al costat de la desafectació dels treballadors, el retorn de l’activitat requereix, perquè es produeixi l’inici de la situació de força major parcial, la represa efectiva de l’activitat i no la mera preparació. És a dir, no es pot entendre que les tasques preparatòries de l’activitat principal suposen la recuperació parcial de l’activitat als efectes previstos en l’article 1.2 del Reial decret llei 18/2020.

En aplicació de l’exposat, totes les referències a la reactivació de l’activitat recollides en el text del Reial decret llei 18/2020, tant en els seus preceptes com en les disposicions addicionals, s’han d’entendre referides al mateix moment: el de la represa efectiva de l’activitat, descartant les meres tasques preparatòries.

INICI DE LA SITUACIÓ DE FORÇA MAJOR PARCIAL: MES DE MAIG
La situació de força major parcial pot concórrer entre el dia 1 i el 12 de maig de 2020.

Es recorda que, tal com s’indicava en el BNR 12/2020, pels treballadors que s’han reactivat entre l’1 i el 12 de maig de 2020, en empreses que es trobin en situació de força major parcial, conforme al que s’estableix en l’apartat 2 de l’article 1 del Reial decret llei 18/2020, resultaran d’aplicació les exempcions de la cotització previstes en la lletra a) de l’apartat 2 de l’article 4 d’aquest Reial decret llei a partir del dia en què s’hagin reactivat.

En aquestes mateixes empreses, pels treballadors que s’hagin mantingut en situació de suspensió entre l’1 i el 12 de maig de 2020, resultaran d’aplicació, durant aquest període, les exempcions de la cotització previstes en l’apartat 1 de l’article 4 d’aquest Reial decret llei fins al dia 12 de maig de 2020. A partir d’aquest moment resultaran d’aplicació les exempcions en la cotització previstes en la lletra b) de l’apartat 2 de l’article 4 fins al moment en què es reactivin.

INICI DE LA SITUACIÓ DE FORÇA MAJOR PARCIAL: EMPRESARIS INDIVIDUALS
La força major parcial únicament resulta d’aplicació respecte dels expedients de regulació temporal d’ocupació.

En conseqüència, la tornada a l’activitat dels treballadors per compte propi o autònoms que siguin, al seu torn, empresaris de treballadors per compte d’altri, no determina l’inici de la situació de força major parcial a la qual es refereix l’article 1.2 del Reial decret llei 18/2020 respecte dels treballadors per compte d’altri inclosos en el corresponent expedient de regulació d’ocupació.

L’inici de la situació de força major parcial respecte dels treballadors per compte d’altri d’aquests empresaris es produirà amb la concurrència de les condicions indicades en els punts anteriors.

SITUACIÓ DE FORÇA MAJOR PARCIAL: ARTICLE 44 DE L’ESTATUT DELS TREBALLADORS
En el cas que l’empresa antecessora estigués afectada per un expedient de regulació temporal d’ocupació i es procedeixi a un canvi d’empresa, conforme a l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors, es mantenen les mateixes condicions existents abans del canvi, amb l’únic requisit de comunicar-lo a l’autoritat laboral i al Servei Públic d’Ocupació Estatal.

En el cas que l’empresa successora estigués afectada per un expedient de regulació temporal d’ocupació i s’adscriguin treballadors, conforme a l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors, als quals es vulgui incloure en aquestes mesures de regulació d’ocupació, serà necessari respecte dels mateixos constatar per part de l’autoritat laboral que concorren les condicions i causes descrites en l’article 22.1 del Reial decret llei 8/2020.

EXPEDIENT DE REGULACIÓ TEMPORAL D’OCUPACIÓ: REINCORPORACIÓ DE TOTS ELS TREBALLADORS
Només per renúncia total comunicada de manera expressa davant l’autoritat laboral deixen de desplegar-se els efectes de l’article 1 del Reial decret llei 18/2020.

L’exoneració regulada en l’article 4.2.a) del RDL 18/2020 precisa que resulti possible la represa parcial, però això no exclou el que la represa pugui ser total. La norma parteix que existeixi, almenys, una possibilitat de represa, encara que sigui en part, però no limita que, complert aquest pressupòsit, la represa pugui arribar a tots els treballadors de l’empresa.

En conseqüència, la reincorporació de tots els treballadors, una vegada complerts la resta de requisits, no determina la finalització de les exempcions establertes en l’article 4.2.a).

EXPEDIENT DE REGULACIÓ TEMPORAL D’OCUPACIÓ: REINCORPORACIÓ DE TREBALLADORS I POSTERIOR SUSPENSIÓ
En el cas que una empresa reactivés inicialment els seus treballadors i, amb posterioritat, procedís a suspendre novament el contracte d’alguns d’aquests treballadors, es tindria dret, respecte als treballadors als quals se’ls va suspendre el contracte posteriorment, a l’exoneració prevista en l’article 4.2.b) del RDL 18/2020. Això puix que aquests treballadors continuen amb les seves activitats suspeses, amb independència que, inicialment, van reprendre l’activitat.

TREBALLADORS INCLOSOS EN UN EXPEDIENT DE REGULACIÓ D’OCUPACIÓ ALS QUALS NO ES RECONEGUI LA CORRESPONENT PRESTACIÓ PER DESOCUPACIÓ
Els treballadors que, estant inclosos en un expedient de regulació d’ocupació en virtut del que es preveu en l’article 22 del Reial decret llei 8/2020, que no resultin perceptors de la corresponent prestació de desocupació, es mantindran en situació assimilada a l’alta durant el període en el qual romanguin en aquesta situació.

Pròximament s’informarà del procediment per identificar aquestes situacions assimilades a l’alta.

INICI DE LA SITUACIÓ DE FORÇA MAJOR PARCIAL: DIFERENTS CENTRES DE TREBALL
Una empresa amb un expedient de regulació temporal d’ocupació, al qual resulti d’aplicació el que s’estableix en l’article 22 del Reial decret llei 8/2020, pot estar alhora en força major parcial respecte dels centres de treball on hagi pogut reiniciar la seva activitat i hagi reincorporat treballadors, però mantenint els altres centres de treball en força major total.

Una empresa que es trobi en aquesta situació en l’àmbit d’una província -és a dir, que tingui en situació d’alta en un mateix codi de compte de cotització treballadors que prestin serveis en diferents centres de treball de la mateixa província, i s’inicia la situació de força major parcial en moments diferents per a tots o algun d’aquests centres de treball- haurà de:

1. Comunicar la declaració responsable sobre l’inici de la situació de força major parcial del primer dels centres de treball que hagin reiniciat l’activitat. És a dir, haurà de presentar la declaració responsable -CPC 059- amb DATA DES DE la data d’inici de la situació de força major parcial del primer dels centres de treball que reiniciïn la seva activitat.

2. Respecte dels treballadors d’alta en el mateix CCC, sobre el qual s’hagi fet la declaració responsable amb les condicions indicades en el paràgraf anterior, i adscrits a centres de treball en els quals no s’hagi produït l’inici de la situació de força major parcial, es procedirà a efectuar una declaració responsable sobre el manteniment de la situació de força major total.

Aquesta declaració s’haurà de realitzar per cadascun dels treballadors que es trobin adscrits als diferents centres de treball que no hagin reiniciat la seva activitat.

Aquesta declaració s’efectuarà a través d’un registre de situacions addicionals d’afiliació amb TIPUS SAA 434. La DATA DES DE l’associada a aquesta declaració haurà de ser idèntica a la de l’inici de la situació de força major parcial del primer centre de treball que s’hagi reiniciat, és a dir, haurà de ser igual a la DATA DES DE la declaració responsable CPC 059.

És a dir, la declaració responsable que s’efectuï a través d’un registre amb TIPUS SAA 434 tindrà, respecte dels treballadors del centre de treball en el qual no s’hagi reiniciat l’activitat, el mateix efecte que les declaracions responsable amb CPC 058 i, per tant, no s’haurà de presentar aquesta última declaració.

3. Una vegada s’hagi procedit a l’inici de la situació de força major parcial del segon i, en el seu cas, resta de centres de treball, s’haurà de procedir a presentar una declaració responsable sobre aquesta circumstància.

Aquesta declaració responsable s’haurà de realitzar per cadascun dels treballadors adscrits a cadascun dels centres de treball que reiniciïn la seva activitat.

Aquesta declaració s’efectuarà, també, a través del registre de situacions addicionals d’afiliació amb TIPUS SAA 434 prèviament creat -segons l’indicat en el punt anterior-. A aquest efecte es comunicarà el camp DATA FINS d’aquest registre de situacions addicionals amb valor igual al dia immediatament anterior a aquell en el qual es produeixi l’inici de la situació de força major parcial en el centre del treball on figura adscrit.

Tots els treballadors d’un mateix centre de treball que hagués iniciat la seva situació de força major parcial en un moment posterior a la del primer centre de treball reactivat, hauran de tenir la mateixa DATA FINS de la declaració responsable identificada amb el TIPUS SAA 434, amb independència que aquests treballadors es reincorporin efectivament a l’activitat laboral en aquesta data o mantinguin la seva situació de suspensió o reducció de jornada.

La comunicació de les declaracions responsables identificades a través dels registres amb TIPUS SAA 434 és independent de la necessitat de mantenir la identificació dels treballadors, als quals es refereix, amb els valors V, W o X, segons sigui procedent.

La comunicació d’aquestes declaracions responsables s’haurà de realitzar només en el cas que es doni la circumstància indicada en el primer paràgraf d’aquest apartat i a fi d’acomplir el que s’estableix en l’apartat 3 de l’article 4 del Reial decret llei 18/2020, és a dir, a fi que les exempcions en la cotització s’apliquin per la Tresoreria General de la Seguretat Social a instàncies de l’empresa, prèvia comunicació de la situació de força major parcial.

Les declaracions responsables amb TIPUS SAA 434 estaran disponibles a partir del pròxim 15 de juny. No obstant això, no impedeix que es puguin realitzar les declaracions responsables amb CPC 058 o CPC 059, inclusivament en aquelles empreses amb centres de treball en els quals concorri la situació a la qual es refereix aquest apartat.

No obstant això, en aquelles empreses en les quals concorrin les condicions a les quals es refereix aquest apartat, i que sol·licitin el càlcul de la liquidació de quotes abans de comunicar les declaracions responsables amb TIPUS SAA 434, es produirà el recàlcul de la liquidació quan s’exerciti qualsevol acció respecte d’aquesta liquidació (enviament de fitxer de bases, confirmació per l’usuari o d’ofici, etc.).

INICI DE LA COMUNICACIÓ DE LES DECLARACIONS RESPONSABLES
La declaració responsable a la qual es refereix l’apartat 3 de l’article 4 del Reial decret llei 18/2020 -CPC 58 i 59- es podran presentar a partir de la publicació del present Butlletí RED 14/2020.

Per a obtenir més informació no dubteu en posar-vos en contacte amb l'assessoria del Col·legi d'Agents Comercials de Girona. Contacta'ns!

nuevo logo coacg


linkedinlinkedinlinkedin

Carrer Nou, 8, pral., 1ra
17001 Girona
TEL. 972 20 20 40 MBL. 669 123896

Avís Legal
Política de Privacitat
Política de Cookies

Últimes ofertes de Treball

  • 12/25 Agent Comercial Distribució alimentaria en Fred
    • Domicili de l'empresa: Fornells de la Selva
    • Comarca: Girona
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • Telèfon fix: 972 202040
    • Mòbil: 669123896
    • Adreça electrònica: alopez@coacg.cat
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Empresa especialitzada en la distribució pel Canal HORECA a Girona, en procés d'expansió
    • Sector: Alimentació
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Dinamic, capacitat d'autogestió, orientat al compliment d'objectius.
    • Altres observacions: Salari fix + comissions + variables ( a l'entorn dels 40000-45000€ bruts anuals) Dietes a part 11’50€ /dia Roba representativa Vehicle d’empresa Equipament informàtic connectat a l'empresa Telèfon mòbil VACANCES: 31 dies naturals fora de la temporada d'estiu Horari partit de dilluns a divendres , divendres tardes lliure menys calendari de formacions. Treballem 4 dissabtes d’estiu. Contracte de treball  Empresa en expansió        
  • 11/25 Agent Comercial multicartera per a França
    • Nom/raó social: CUBIERTAS ALIGERADAS TERMOACUSTICAS, S.L. (CALIPLAC)
    • Mòbil: 607 834 004
    • Adreça electrònica: javier@caliplac.com
    • Web de la empresa: https://caliplac.es/
    • Persona contacte: Javier Fernández
    • Productes a representar: Som una empresa que porta al mercat 21 anys. Ens dediquem a la fabricació de panells sandwich per a cobertes i entreplantes.
    • Sector: Construcció i obres públiques
    • Ofereix cartera de clients: No
    • Perfil de l'agent comercial: Actualment busquem ampliar la nostra xarxa comercial amb professionals multicartera, compromesos i amb experiència en el sector de la construcció i la fusta, per representar els nostres productes.  
    • Condicions que ofereix: Busquem agents autònoms, per a la zona del sud de França, que ja treballin amb altres marques complementàries i vulguin incorporar al seu porfoli una proposta sòlida, amb un alt marge de comissió (5%) i suport comercial.
  • 10/25 Agent Comercial autònom adreçat a centres educatius
    • Nom/raó social: Associació Cultural Maièutic
    • Codi postal: 17001
    • Comarca: Girona
    • Telèfon fix: 972202040
    • Mòbil: 687714079 (Basili) al 617084883 (Albert).
    • Adreça electrònica: maieuticedu@gmail.com
    • Persona contacte: Basili - Albert
    • Productes a representar: Maièutic, una Associació Cultural en tràmits per constituir-se en Cooperativa de Treball Associat, i impulsada per docents de secundària, busca incorporar una persona autònoma per fer tasques comercials a centres educatius de secundària. Estem iniciant la comercialització d’un recurs innovador que permet treballar les competències transversals del currículum del Departament d’Educació amb alumnat de secundària a través d’històries interactives. Busquem una persona amb capacitat comunicativa, autonomia i compromís.
    • Sector: Prestacions de serveis
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Contactar amb equips directius i docents de secundària per presentar-los el nostre producte educatiu. Fer visites presencials a centres educatius per explicar la plataforma interactiva Areté.  Assessorar sobre el funcionament del producte i resoldre dubtes bàsics. Coordinar reunions (presencials o en línia) per fer demostracions als centres interessats.
    • Altres observacions:   Experiència prèvia en tasques comercials o d’atenció a centres educatius (es valorarà molt positivament). Coneixement del territori i disposició per desplaçar-se per les comarques indicades.  Bon nivell de català oral i escrit.  Es valorarà coneixement del sector educatiu i interès per les Ciències Socials o la innovació pedagògica i didàctica. .    Incorporació immediata (setmana del 26 de maig). . Interessats/des, envieu un correu electrònic ambuna breu presentació i les dades de contacte.
    • Condicions que ofereix: col·laboració com a comercial autònom/a.    Comissions: 12% per cada venta efectuada (en aquest sentit, és important aclarir que el nostre producte és una llicència digital que es ven per cursos, i que per tant amb la venta a un curs ja es poden vendre entre unes 70 o 100 unitats de cop).   Territori de treball: província de Girona (especialment Gironès, Pla de l'Estany, la Selva, el Baix Empordà i l’Alt Empordà).    Període de feina concentrada: del 27 de maig al 14 de juny de 2025 (ambdós inclosos; aquest període és aproximat, ja que a última instància dependrà de la disponibilitat dels clients potencials).   Material de suport: presentacions, vídeos, accés de demostració a la plataforma i acompanyament puntual de l’equip
  • 9/25 Agent Comercial autònom - Compresors i equips d'aire comprimit
    • Nom/raó social: Daunis
    • Codi postal: 08223
    • Comarca: Terrassa
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • País: Espanya
    • Telèfon fix: 937457400
    • Mòbil: 629350172
    • Adreça electrònica: eduarddaunis@daunis.es
    • Web de la empresa: http://www.daunis.es
    • Persona contacte: Eduard Daunis
    • Productes a representar: Compressors i equips de tractament de l'aire comprimit. Refredadores d'aigua -Chillers- per aplicació de refrigeració de procés i equips complementaris. Ambdues gammes de producte de primeres marques, fabricació europea, ben conegudes al mercat. 
    • Perfil de l'agent comercial: Agent Comercial autònom, possible multimarca, que coneixi clients industrials a Girona. Preferentment amb coneixements técnics bàsics en conceptes de l'aire comprimit, neumàtica, refrigeració o bombeig, complementats per formació de producte a càrrec de l'empresa.
    • Altres observacions: Clients objectiu i zona: empreses industrials amb instal·lacions fabrils a la província de Girona, de qualsevol sector. Tindria el suport necessari des del departament comercial i l'oficina tècnica tant per l'elaboració de les ofertes, càlcul de necessitats del client si cal,  suport pel tancament,... Els productes es poden oferir en modalitat de venda, renting o lloguer. També es poden oferir amb instal·lació claus en mà.
    • Condicions que ofereix: A convenir, preferentment retribució amb % sobre la venda.
  • 8/25 Agent Comercial Autònom Màqueting i Comunicació
    • Nom/raó social: Clic Comunicació
    • Comarca: Girona
    • Mòbil: 669123896
    • Adreça electrònica: info@cliccomunicacio.com
    • Web de la empresa: https://www.cliccomunicacio.com/
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Troba’t amb nosaltres per descobrir com representar Clic Màrqueting i Comunicació i generar ingressos recursius, sense necessitat d’experiència en màrqueting digital   Qui som   Clic Màrqueting i Comunicació, és una agència gironina amb 10 anys d’experiència especialitzada en solucions digitals a mida.   - + 150 clients actius   - Taxa de renovació de serveis anuals > 90 %   - Certificats per Google   - IA indexat  - Alta estabilitat i col·laboració de llarg termini amb professionals de diversos sectors Per què unir-te a Clic Màrqueting i Comunicació?   - Agència consolidada amb 150 clients actius i un ampli historial de clients gestionats amb èxit en els darrers anys - Suport total: materials comercials, formació bàsica en serveis i processos de venda  i si cal acompanyament en les primeres visites de venda , fins que el comercial obtingui la soltura necessària. - Treball 100 % autònom i remot; tu decideixes horaris i dedicació   - Possibilitat de créixer com agent senior amb majors esquemes de comissió i garanties.
    • Sector: Màrqueting i comunicació
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Busquem professionals autònoms col·legiats que vulguin ampliar la seva cartera d’activitat comercial.   - No cal experiència prèvia en màrqueting digital   - Sí que es valora experiència en venda de serveis i tracte amb clients.
    • Altres observacions: 1. Envia un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. amb l’assumpte:  Representació Comercial – [El teu Nom]    2. Indica breument el teu col·legiatge i experiència en vendes de serveis.     3. Proposem dates per a una reunió a Girona sense cap compromís. Uneix-te a una agència sòlida, amb marge de creixement i models de col·laboració totalment flexibles. *Esperem conèixer-te aviat!*
    • Condicions que ofereix:  1. Reunió de presentació    Una trobada d’1 h per explicar-te la nostra gamma de serveis (web, SEO, social media, publicitat online…) i les oportunitats de comercialització.     2. Models de comissió flexibles     Prescripció / Senyalització: comissió per cada client que derivis i que arribi a formalitzar un contracte.      - Venda completa  tu gestiones el procés de venda (reunió, proposta, tancament) i rebs:        - O bé **alta comissió** (%) per cada projecte tancat        - O bé **comissió estàndard** (%) amb **mínim garantit** mensual, per cobrir despeses de gestió   3. Ingressos recurrents     - Cada vegada que el client *renovi*el servei anualment gràcies a la teva gestió, tu tornes a percebre comissió, mentre en mantinguis actiu col·laborant amb nosaltres.       Així construeixes una *cartera de clients* i assoleixes **ingressos estables** a llarg termini. 
  • 2/25 Agent Comercial Productes financers
    • Nom/raó social: Grupo Barymont
    • Domicili de l'empresa: Col·legi Agents Comercials Girona
    • Codi postal: 17001
    • Comarca: Girona
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • País: España
    • Telèfon fix: 972202040
    • Mòbil: 669963816
    • Adreça electrònica: alopez@coacg.cat
    • Web de la empresa: https://www.barymont.com/
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Serveis hipotecaris,  Serveis de gestió de deutes,  Serveis de planificació financera,  Serveis gestió de patrimoni,  Programa de benestar econòmic per empreses i treballadors amb formació bonificada Serveis integrals d'assessorament, durant un any, Serveis d'estalvi de factures de suministres,  Serveis d'estalvi amb assegurances en general,  
    • Sector: Prestacions de serveis
    • Ofereix cartera de clients: No
    • Altres observacions: Altres observacions: Empresa líder en educació, planificació i gestió financera de l’estat. El nostre equip d'experts el componen educadors financers de qualitat segons la Norma Tècnica UNI 11402. Són assessors en benestar econòmic, assessors d'assegurances i membres de l'Associació d'Educadors i Planificadors Financers (AEPF). L’objectiu prioritari és aconseguir que totes les persones, empreses i entitats, adquireixin els coneixements i habilitats necessaris per organitzar la seva gestió financera personal i professional  
    • Condicions que ofereix: Condicions que ofereix:  Acompanyament per aconseguir el Títol d’Educador financer amb Norma tècnica UNI 11402 ISO 2222, Acompanyament per aconseguir el Certificat Nivell 2 del sector, Tots els serveis indicats a "productes a representar"

Vols rebre el nostre butlletí?

Vols rebre el nostre butlletí?