Ratificació de l'acord de representativitat empresarial de Foment, Pimec i Fepime

Les organitzacions Foment del Treball Nacional (FOMENT), Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC) i Fepime Catalunya han ratificat l’acord sobre representativitat empresarial un cop convalidat ahir per les respectives Juntes Extraordinàries i òrgans de govern.

En un acte celebrat avui al Departament, el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani ha rebut les notificacions de la ratificació de l’acord ratificat signat pels presidents de Foment de Treball, Josep Sànchez Llibre; de PIMEC, Josep González, i de Fepime Catalunya, Helena de Felipe.

Amb aquest acord, que té una durada de deu anys, i a petició de les parts, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies procedirà a la suspensió del procediment d’acreditació i atribució de la quota de representativitat institucional de les organitzacions empresarials més representatives de Catalunya, obert el passat 14 de febrer.

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha qualificat l’acord d’històric després d’anys de litigis i discrepàncies i remarca que “en el context del mercat de treball a Catalunya, l’acord és clau pel futur del marc català de relacions laborals”. Així mateix, el conseller ha posat èmfasi en “l’aposta permanent pel diàleg amb l’objectiu que les parts arribessin a un acord i en el paper mediador de Treball que ha culminat amb el pacte de les organitzacions empresarials.”

El conseller el Homrani ha posat de relleu que “l’acord d’unitat d’acció i paritat entre les organitzacions és una mostra evident del compromís i de la generositat de les dues organitzacions envers del futur del treball en aquest país i de la projecció econòmica de Catalunya”.

Per a Josep Sànchez Llibre, president de Foment del Treball, “l’acord assolit amb PIMEC, gràcies a la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, és el camí per iniciar una nova etapa de modernització del sistema institucional de les patronals, amb l’objectiu de ser útils a tot el món empresarial català.”

Així mateix, Sànchez Llibre ha afirmat que “el compromís per la unitat d’acció empresarial i voluntat de consens són les paraules clau que defineixen aquest acord i, per tant, seran la base de totes les nostres decisions. Treballarem junts per fer possible que les empreses, totes, grans, mitjanes i petites, disposin del millor entorn econòmic i regulatori per la seva activitat i creixement.”

De la seva banda, el president de PIMEC, Josep González s’ha mostrat satisfet per “haver assolit un acord històric que serà positiu pel país i per a l’economia, ja que per primera vegada permetrà representar de manera justa i adequada els interessos de les pimes i els professionals autònoms de Catalunya”.

Per últim, María Helena de Felipe, presidenta de Fepime ha explicat que “l’acord per la representativitat és positiu perquè permet sumar i treballar conjuntament els reptes del món empresarial. Fepime, des de Foment, treballarà amb l’objectiu comú de crear el marc més òptim per fer possible que les empreses catalanes tinguin èxit a la seva activitat. És necessari un marc regulatori estable, amb seguretat jurídica i amb una representació del món empresarial fort, sense fissures i objectius comuns”.

Així mateix, ha valorat molt positivament “la unitat d’acció acordada entre les dues organitzacions empresarials més representatives de Catalunya per tal de fer una millor defensa del teixit empresarial català”.

Aquest acord, que es considera històric en el context del mercat de treball a Catalunya,i clau pel futur del marc català de relacions laborals, arriba després d’anys de litigis i discrepàncies, que havien comportat, fins i tot en algun moment, la no participació d’alguna d’elles en alguns òrgans.

L’acord arriba amb la mediació del mateix Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

Principals aspectes de l’acord:

Fepime renuncia a la seva condició d’organització empresarial més representativa i queda vinculada amb Foment, passant a tenir aquesta consideració, que dona dret a participar en els òrgans col·legiats i de representació empresarial només a Foment i PIMEC.

Foment del Treball i PIMEC mantindran unitat d’acció institucional a tots els òrgans de representació on participen com a organitzacions empresarials.

Les organitzacions acorden que la representació institucional es considerarà paritària a tots els efectes, fet que comporta que tindran distribució igual de representats, drets i garanties a tots els efectes.

Sens perjudici de la unitat d’acció i la paritat a tots els efectes, que s’aplicarà des de demà i durant 10 anys, les patronals acorden la següent distribució en altres àmbits:
Any 2019: 58% Foment i 42% PIMEC
Any 2020: 57% Foment i 43% PIMEC
Any 2021: 56% Foment i 44% PIMEC
Any 2022 (i següents): 55% Foment i 45% PIMEC

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies es compromet a modificar la normativa que regula la distribució de representació de forma que no s’iniciï novament el recompte mentre l’acord entre les organitzacions sigui vigent, o bé, si ho sol·liciten les parts.

El Departament de Treball i les patronals acorden constituir un grup de treball per l’anàlisi de l’esmentat acord i realitzar les modificacions normatives que puguin sorgir sempre que s’acordi entre totes les parts.

nuevo logo coacg


linkedinlinkedinlinkedin

Carrer Nou, 8, pral., 1ra
17001 Girona
TEL. 972 20 20 40 MBL. 669 123896

Avís Legal
Política de Privacitat
Política de Cookies

Últimes ofertes de Treball

  • 12/25 Agent Comercial Distribució alimentaria en Fred
    • Domicili de l'empresa: Fornells de la Selva
    • Comarca: Girona
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • Telèfon fix: 972 202040
    • Mòbil: 669123896
    • Adreça electrònica: alopez@coacg.cat
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Empresa especialitzada en la distribució pel Canal HORECA a Girona, en procés d'expansió
    • Sector: Alimentació
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Dinamic, capacitat d'autogestió, orientat al compliment d'objectius.
    • Altres observacions: Salari fix + comissions + variables ( a l'entorn dels 40000-45000€ bruts anuals) Dietes a part 11’50€ /dia Roba representativa Vehicle d’empresa Equipament informàtic connectat a l'empresa Telèfon mòbil VACANCES: 31 dies naturals fora de la temporada d'estiu Horari partit de dilluns a divendres , divendres tardes lliure menys calendari de formacions. Treballem 4 dissabtes d’estiu. Contracte de treball  Empresa en expansió        
  • 11/25 Agent Comercial multicartera per a França
    • Nom/raó social: CUBIERTAS ALIGERADAS TERMOACUSTICAS, S.L. (CALIPLAC)
    • Mòbil: 607 834 004
    • Adreça electrònica: javier@caliplac.com
    • Web de la empresa: https://caliplac.es/
    • Persona contacte: Javier Fernández
    • Productes a representar: Som una empresa que porta al mercat 21 anys. Ens dediquem a la fabricació de panells sandwich per a cobertes i entreplantes.
    • Sector: Construcció i obres públiques
    • Ofereix cartera de clients: No
    • Perfil de l'agent comercial: Actualment busquem ampliar la nostra xarxa comercial amb professionals multicartera, compromesos i amb experiència en el sector de la construcció i la fusta, per representar els nostres productes.  
    • Condicions que ofereix: Busquem agents autònoms, per a la zona del sud de França, que ja treballin amb altres marques complementàries i vulguin incorporar al seu porfoli una proposta sòlida, amb un alt marge de comissió (5%) i suport comercial.
  • 10/25 Agent Comercial autònom adreçat a centres educatius
    • Nom/raó social: Associació Cultural Maièutic
    • Codi postal: 17001
    • Comarca: Girona
    • Telèfon fix: 972202040
    • Mòbil: 687714079 (Basili) al 617084883 (Albert).
    • Adreça electrònica: maieuticedu@gmail.com
    • Persona contacte: Basili - Albert
    • Productes a representar: Maièutic, una Associació Cultural en tràmits per constituir-se en Cooperativa de Treball Associat, i impulsada per docents de secundària, busca incorporar una persona autònoma per fer tasques comercials a centres educatius de secundària. Estem iniciant la comercialització d’un recurs innovador que permet treballar les competències transversals del currículum del Departament d’Educació amb alumnat de secundària a través d’històries interactives. Busquem una persona amb capacitat comunicativa, autonomia i compromís.
    • Sector: Prestacions de serveis
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Contactar amb equips directius i docents de secundària per presentar-los el nostre producte educatiu. Fer visites presencials a centres educatius per explicar la plataforma interactiva Areté.  Assessorar sobre el funcionament del producte i resoldre dubtes bàsics. Coordinar reunions (presencials o en línia) per fer demostracions als centres interessats.
    • Altres observacions:   Experiència prèvia en tasques comercials o d’atenció a centres educatius (es valorarà molt positivament). Coneixement del territori i disposició per desplaçar-se per les comarques indicades.  Bon nivell de català oral i escrit.  Es valorarà coneixement del sector educatiu i interès per les Ciències Socials o la innovació pedagògica i didàctica. .    Incorporació immediata (setmana del 26 de maig). . Interessats/des, envieu un correu electrònic ambuna breu presentació i les dades de contacte.
    • Condicions que ofereix: col·laboració com a comercial autònom/a.    Comissions: 12% per cada venta efectuada (en aquest sentit, és important aclarir que el nostre producte és una llicència digital que es ven per cursos, i que per tant amb la venta a un curs ja es poden vendre entre unes 70 o 100 unitats de cop).   Territori de treball: província de Girona (especialment Gironès, Pla de l'Estany, la Selva, el Baix Empordà i l’Alt Empordà).    Període de feina concentrada: del 27 de maig al 14 de juny de 2025 (ambdós inclosos; aquest període és aproximat, ja que a última instància dependrà de la disponibilitat dels clients potencials).   Material de suport: presentacions, vídeos, accés de demostració a la plataforma i acompanyament puntual de l’equip
  • 9/25 Agent Comercial autònom - Compresors i equips d'aire comprimit
    • Nom/raó social: Daunis
    • Codi postal: 08223
    • Comarca: Terrassa
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • País: Espanya
    • Telèfon fix: 937457400
    • Mòbil: 629350172
    • Adreça electrònica: eduarddaunis@daunis.es
    • Web de la empresa: http://www.daunis.es
    • Persona contacte: Eduard Daunis
    • Productes a representar: Compressors i equips de tractament de l'aire comprimit. Refredadores d'aigua -Chillers- per aplicació de refrigeració de procés i equips complementaris. Ambdues gammes de producte de primeres marques, fabricació europea, ben conegudes al mercat. 
    • Perfil de l'agent comercial: Agent Comercial autònom, possible multimarca, que coneixi clients industrials a Girona. Preferentment amb coneixements técnics bàsics en conceptes de l'aire comprimit, neumàtica, refrigeració o bombeig, complementats per formació de producte a càrrec de l'empresa.
    • Altres observacions: Clients objectiu i zona: empreses industrials amb instal·lacions fabrils a la província de Girona, de qualsevol sector. Tindria el suport necessari des del departament comercial i l'oficina tècnica tant per l'elaboració de les ofertes, càlcul de necessitats del client si cal,  suport pel tancament,... Els productes es poden oferir en modalitat de venda, renting o lloguer. També es poden oferir amb instal·lació claus en mà.
    • Condicions que ofereix: A convenir, preferentment retribució amb % sobre la venda.
  • 8/25 Agent Comercial Autònom Màqueting i Comunicació
    • Nom/raó social: Clic Comunicació
    • Comarca: Girona
    • Mòbil: 669123896
    • Adreça electrònica: info@cliccomunicacio.com
    • Web de la empresa: https://www.cliccomunicacio.com/
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Troba’t amb nosaltres per descobrir com representar Clic Màrqueting i Comunicació i generar ingressos recursius, sense necessitat d’experiència en màrqueting digital   Qui som   Clic Màrqueting i Comunicació, és una agència gironina amb 10 anys d’experiència especialitzada en solucions digitals a mida.   - + 150 clients actius   - Taxa de renovació de serveis anuals > 90 %   - Certificats per Google   - IA indexat  - Alta estabilitat i col·laboració de llarg termini amb professionals de diversos sectors Per què unir-te a Clic Màrqueting i Comunicació?   - Agència consolidada amb 150 clients actius i un ampli historial de clients gestionats amb èxit en els darrers anys - Suport total: materials comercials, formació bàsica en serveis i processos de venda  i si cal acompanyament en les primeres visites de venda , fins que el comercial obtingui la soltura necessària. - Treball 100 % autònom i remot; tu decideixes horaris i dedicació   - Possibilitat de créixer com agent senior amb majors esquemes de comissió i garanties.
    • Sector: Màrqueting i comunicació
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Busquem professionals autònoms col·legiats que vulguin ampliar la seva cartera d’activitat comercial.   - No cal experiència prèvia en màrqueting digital   - Sí que es valora experiència en venda de serveis i tracte amb clients.
    • Altres observacions: 1. Envia un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. amb l’assumpte:  Representació Comercial – [El teu Nom]    2. Indica breument el teu col·legiatge i experiència en vendes de serveis.     3. Proposem dates per a una reunió a Girona sense cap compromís. Uneix-te a una agència sòlida, amb marge de creixement i models de col·laboració totalment flexibles. *Esperem conèixer-te aviat!*
    • Condicions que ofereix:  1. Reunió de presentació    Una trobada d’1 h per explicar-te la nostra gamma de serveis (web, SEO, social media, publicitat online…) i les oportunitats de comercialització.     2. Models de comissió flexibles     Prescripció / Senyalització: comissió per cada client que derivis i que arribi a formalitzar un contracte.      - Venda completa  tu gestiones el procés de venda (reunió, proposta, tancament) i rebs:        - O bé **alta comissió** (%) per cada projecte tancat        - O bé **comissió estàndard** (%) amb **mínim garantit** mensual, per cobrir despeses de gestió   3. Ingressos recurrents     - Cada vegada que el client *renovi*el servei anualment gràcies a la teva gestió, tu tornes a percebre comissió, mentre en mantinguis actiu col·laborant amb nosaltres.       Així construeixes una *cartera de clients* i assoleixes **ingressos estables** a llarg termini. 
  • 2/25 Agent Comercial Productes financers
    • Nom/raó social: Grupo Barymont
    • Domicili de l'empresa: Col·legi Agents Comercials Girona
    • Codi postal: 17001
    • Comarca: Girona
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • País: España
    • Telèfon fix: 972202040
    • Mòbil: 669963816
    • Adreça electrònica: alopez@coacg.cat
    • Web de la empresa: https://www.barymont.com/
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Serveis hipotecaris,  Serveis de gestió de deutes,  Serveis de planificació financera,  Serveis gestió de patrimoni,  Programa de benestar econòmic per empreses i treballadors amb formació bonificada Serveis integrals d'assessorament, durant un any, Serveis d'estalvi de factures de suministres,  Serveis d'estalvi amb assegurances en general,  
    • Sector: Prestacions de serveis
    • Ofereix cartera de clients: No
    • Altres observacions: Altres observacions: Empresa líder en educació, planificació i gestió financera de l’estat. El nostre equip d'experts el componen educadors financers de qualitat segons la Norma Tècnica UNI 11402. Són assessors en benestar econòmic, assessors d'assegurances i membres de l'Associació d'Educadors i Planificadors Financers (AEPF). L’objectiu prioritari és aconseguir que totes les persones, empreses i entitats, adquireixin els coneixements i habilitats necessaris per organitzar la seva gestió financera personal i professional  
    • Condicions que ofereix: Condicions que ofereix:  Acompanyament per aconseguir el Títol d’Educador financer amb Norma tècnica UNI 11402 ISO 2222, Acompanyament per aconseguir el Certificat Nivell 2 del sector, Tots els serveis indicats a "productes a representar"

Vols rebre el nostre butlletí?

Vols rebre el nostre butlletí?