Acte commemoratiu als 90 anys de la fundació del Col·legi d'Agents Comercials

El Col•legi d’Agents Comercials de Girona i Comarques va celebrar ahir al vespre un acte commemoratiu als 90 anys de la seva creació. L’acte va ser un agraïment als col•legiats, institucions i empreses que han contribuït a mantenir i fer créixer la col•legiació fins a dia d’avui. Al llarg de l’acte, marcat per la emotivitat i el reconeixement, van intervenir com a convidats d’excepció l’agent comercial Domènec Morera, president del Grup Morera i col•legiat vinculat a la corporació des de l’any 1973, i Domènec Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona, embrió també de l’entitat col•legial el 13 de març de 1927. Morera, exponent d’èxit de la professió, va oferir una conferència sobre la trajectòria del grup empresarial i familiar que encara lidera. L’empresari va destacar l’esforç i les persones com a grans valors empresarials i va posar de relleu l’acompanyament del col•legi en el seu creixement “personal, professional i empresarial”. Per la seva banda, el president de la cambra va destacar el lligam històric de les dues corporacions. “Els agents comercials són la darrera baula d’una cadena que comença amb un bon producte. Ells saben destacar-ne les virtuts i tancar el cercle virtuós del món empresarial”, va dir.

El president del col•legi, Josep Burgas, va oferir una pinzellada històrica i va anunciar la celebració del II Networking d’ocupació per al proper mes de maig. “Impulsar l’ocupació i la formació són els objectiu principals de l’entitat” va afirmar.

 
     

L’acte va cloure amb una degustació de productes acreditats amb el segell de qualitat agroalimentària Girona Excel•lent. Hi van participar Collvert de Vilamalla (foie), Melmelades i confitures Can Tuies del Far d'Empordà (melmelades i confitures), Mas Marcè de Siurana d'Empordà (formatges), el Celler Olivardots de Campany, Serreferran (oli) i Moma de Palau Sator (sidra).

 

90 anys d’activitat col•legial a Girona

L’any 1926 esdevé el temps de la gran activitat a favor de la col•legiació. El 9 de març es publica un altre Reial Decret, mitjançant el qual es crea la “Junta Central de Agentes Comerciales”. Arran del primer reglament oficial de la col•legiació, del 24 de maig, es decideix crear els col•legis oficials d’agents comercials en totes aquelles localitats en les quals ja existia una Cambra de Comerç. El col•legi es constitueix el 13 de març de 1927 a la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Girona, seu provisional de la corporació.

Els col•legis d’agents comercials es van crear per Reial Decret del Ministeri de Treball, Comerç i Indústria el 8 de gener de 1926. Hi van col•laborar activament Eduardo Aunós Pérez, ministre de Treball, i Josep Ortega i Munilla, pare dels il•lustres José i Eduardo Ortega i Gasset; i el primer reglament oficial data del 24 de maig del mateix any, sota el regnat d’Alfons XIII.

Amb la democràcia, després d’experimentar diverses modificacions, els col•legis d’agents comercials es van regir pel Reial Decret 3595/1977, de 30 de desembre. Però no és fins l’any 1984 que es constitueix el Consell de Col•legis d’Agents Comercials de Catalunya, segons la Llei del Parlament de Catalunya. L’Estatut es va adaptar a la Llei i Decret de desenvolupament, i va ser adequat a la legalitat per la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya. La primera composició del Ple del Consell va ser presidida pel gironí Joaquim Ruhi i Tusell, impulsor del Consell i president del Col•legi de Girona durant 25 anys (1982-2006). Actualment, el Consell també és liderat pel president del col•legi de Girona, el figuerenc Josep Burgas.

L’any 1987, el Consell de Catalunya va integrar a la seva organitzacio el Servei Jurídic, que fins aquell moment depenia del Consejo General de Colegios de Agentes Comerciales de España, així com la formació professional, que també era competència de la corporació estatal.

El 29 d’abril de 1998 presentàvem al Parlament Europeu el Manifest Europeu de l’Agent Comercial. A l’acte, Girona hi va participar activament.

El Manifest Europeu de l’Agent Comercial tenia com a objectiu destacar amb nitidesa la importància de la missió de l’agent comercial i la necessitat que fos entès i atès adequadament pels diferents operadors econòmics i pels poders públics perquè pogués continuar desenvolupant i millorant contínuament la seva funció social. Era un pas mes per a un major reconeixement social i professional de l’Agent Comercial, que se centrava en l’anàlisi de les funcions especifiques d’aquests operadors que contribueixen, “de manera imprescindible, al moviment socialment desitjable de bens i serveis”, detallava el document. Segons aquest, a Europa hi havia 450.000 agents comercials que promovien el 50% dels intercanvis a traves d’una relació de dependència o per compte propi. Avui dia, aquests números s’han multiplicat exponencialment.

En aquell moment, el agents comercials estaven legalment obligats a col•legiar-se i eren els Col•legis Oficials d’Agents Comercials les entitats que atorgaven el Títol Oficial d’Agent Comercial que expedeix el Ministeri d’Economia i Hisenda.

El 8 de gener de 2001, la col•legiació de l’Estat —i molt especialment la gironina— programava un seguit d’actes per celebrar el 75e aniversari de la creació de la Col•legiació Obligatòria. Aquest dia era triat per posar en circulació un segell commemoratiu. El motiu escollit per a aquest segell fou l’escultura homenatge a l’Agent Comercial, ubicada encara avui a l’estació de l’AVE Puerta de Atocha, de Madrid. L’escultura, que porta per nom “Homenatge a l’agent comercial”, obra de l’artista Francisco Lopez Hernández, escultor molt influent en la nova escultura figurativa espanyola. El segell va entrar en circulació amb un valor postal de 40 pessetes i va ser la unitat amb la qual Correus va iniciar les seves emissions aquell any 2001.

El 8 de gener de 2001, la col•legiació de l’Estat —i molt especialment la gironina— programava un seguit d’actes per celebrar el 75e aniversari de la creació de la Col•legiació Obligatòria. Aquest dia era triat per posar en circulació un segell commemoratiu. El motiu escollit per a aquest segell fou l’escultura homenatge a l’Agent Comercial, ubicada encara avui a l’estació de l’AVE Puerta de Atocha, de Madrid. L’escultura, que porta per nom “Homenatge a l’agent comercial”, obra de l’artista Francisco Lopez Hernández, escultor molt influent en la nova escultura figurativa espanyola. El segell va entrar en circulació amb un valor postal de 40 pessetes i va ser la unitat amb la qual Correus va iniciar les seves emissions aquell any 2001.

Avui dia operem més de 50.000 agents comercials a l’estat espanyol; uns 15.000 a Catalunya i uns 1400 aproximadament a comarques gironines

Els col•legis han tingut en el decurs de la seva història el seu paper, d’acord a cada època i a les necessitats dels professionals que han operat en cada moment. No obstant, la col•legiació sempre ha tingut un objectiu comú i que ara recordem amb motiu de l’efemèride: hem estat cabdals en el desenvolupament de les relacions comercials a l’Estat espanyol, a Catalunya i també a Europa.

Darrere de les relacions comercials situem als nostres col•legiats i col•legiades per als quals desenvolupem a diari, des de les juntes de govern locals i també, a Catalunya, des del Consell Català, els plans d’actuació per fer créixer i protegir la professió, oferint eines i serveis que ajudin a millorar la pràctica professional dels agremiats.

Presidents 

Josep Canals i Teixidor
Miquel Planas i Ribas
Antoni Homs i Dalmau
Josep Agustí i Joan
Frederic Dalmau i Romero
Josep Nolla i Sicart
Josep Massana i Bussot
Josep Martinell i Blanch
Daniel Alberch i Casadejus
Joaquim Ruhi i Tusell
Josep Burgas

nuevo logo coacg


linkedinlinkedinlinkedin

Carrer Nou, 8, pral., 1ra
17001 Girona
TEL. 972 20 20 40 MBL. 669 123896

Avís Legal
Política de Privacitat
Política de Cookies

Últimes ofertes de Treball

  • 3/2026 Agent Comercial mitjants de comunicació
    • Nom/raó social: La Selva TV
    • Comarca: La Selva
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • País: Espanya
    • Telèfon fix: 972 202040
    • Mòbil: 669123896 (Anna COACGI )629 162 032 ( David La Selva TV)
    • Adreça electrònica: girona@coacg.cat - admin@nosolomedia.com
    • Persona contacte: Anna López ( COACGi) - David (La Selva TV)
    • Productes a representar: Oferim espais publicitaris a La Selva TV, el mitjà de comunicació de referència a la comarca, que proporciona una visibilitat única i segmentada per als negocis locals. El paquet publicitari és senzill i molt atractiu per als clients: inclou 4 bàners rotatius a la nostra pàgina web i un anunci al mes en una píndola informativa. El preu és molt competitiu, només 26 euros al mes (a raó d'1 euro al mes per cada poble de la comarca), formalitzat mitjançant un pagament anual de 312 € + IVA.
    • Sector: Màrqueting i comunicació
    • Ofereix cartera de clients: No
    • Perfil de l'agent comercial: Busquem un/a professional comercial autònom amb iniciativa per expandir la nostra base d'anunciants a la comarca de la Selva. Ideal per a professionals que busquin un producte fàcil d'introduir als comerços i empreses del territori.
    • Condicions que ofereix: Oferim una relació duradora i de confiança a llarg termini, essent una part essencial del nostre equip. Proporcionem suport continu, tot el material necessari i el suport tècnic per a la gestió dels bàners. Sistema de comissions (escalat):  De 1 a 10 anunciants: 50 euros per cada anunciant De 11 a 20 anunciants: 75 euros per tots els anunciants aconseguits. A partir de 21 anunciants: 100 euros per tots els anunciants aconseguits. Nota: Fent uns càlculs ràpids, fent un anunci al dia (21 dies) la comissió seria de 2100 €/mes
  • 2/2026 Agent comercial Sector Alimentacio per la zona del Baix Empordà i Gironès
    • Nom/raó social: Avícola Maria, S.A.
    • CIF: A17041948
    • Domicili de l'empresa: Ctra. Palafrugell - Regencós, Km 1
    • Codi postal: 17255
    • Comarca: Baix Empordà
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • País: España
    • Telèfon fix: 972 202040 - 972 30 43 00
    • Mòbil: 669123896
    • Adreça electrònica: girona@coacg.cat - caticoll@avicolamaria.com
    • Web de la empresa: https://avicolamaria.com/
    • Persona contacte: Anna López ( COACGi) - Cati Coll (Avícola Maria)
    • Productes a representar: Agent comercial per la zona del Baix Empordà i Gironès, a jornada completa i partida, contracte indefinit, i incorporació immediata.
    • Sector: Alimentació
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Habilitats de comunicació, empatia i comprensió del client, es valorarà el nivell d'experiència i coneixement del producte, orientació a objectius. Es busca una persona amb actitud positiva, perseverant, honestitat, pacient, ordenada, segur de sí mateix i motivada. Experiència mín.: 1 any  Carnet de conduir: B. No cal vehicle propi.  Idioma: Català i Castellà (nivell avançat escrit i parlat). Horari: de dilluns a divendres, de 8h a 13h i de 14h a 17h.   Adreçat a: supermercats, bars, restaurants, hotels, càterings, carniceries, rostisseries, col·legis,...
    • Altres observacions: Catptar nous clients del Baix Empordà i Gironès. Augmentar vendes de la cartera de clients assignada. Identificar les necessitats: descobrir els problemes i requisits dels clients. Realitzar seguiment per coneixer el grau de satisfacció del client i fomentar la seva fidelització.
    • Condicions que ofereix: El salari net 1.500-1.800€. Constarà d'un import fixe que determinarà segons les aptituds i també comissions. 14 pagues anuals.
  • 1/2026 Distribuïdor/a Independent – Projecte en Expansió
    • Mòbil: 660166190
    • Adreça electrònica: hola@sandramiq.com
    • Persona contacte: Alexandra Miquel Serrat
    • Productes a representar: Oportunitat per a persones interessades a desenvolupar un projecte de distribució independent vinculat a productes premium de benestar i consum responsable.
    • Sector: Cosmètica
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Altres observacions: Model flexible, amb suport i formació contínua, pensat per a persones amb iniciativa, orientació a resultats i visió a llarg termini. Projecte compatible amb altres activitats professionals.Les persones interessades poden sol·licitar informació contactant directament amb mi.
  • 12/25 Agent Comercial Distribució alimentaria en Fred
    • Domicili de l'empresa: Fornells de la Selva
    • Comarca: Girona
    • Comunitat autònoma: Catalunya
    • Telèfon fix: 972 202040
    • Mòbil: 669123896
    • Adreça electrònica: alopez@coacg.cat
    • Persona contacte: Anna López Fons
    • Productes a representar: Empresa especialitzada en la distribució pel Canal HORECA a Girona, en procés d'expansió
    • Sector: Alimentació
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Dinamic, capacitat d'autogestió, orientat al compliment d'objectius.
    • Altres observacions: Salari fix + comissions + variables ( a l'entorn dels 40000-45000€ bruts anuals) Dietes a part 11’50€ /dia Roba representativa Vehicle d’empresa Equipament informàtic connectat a l'empresa Telèfon mòbil VACANCES: 31 dies naturals fora de la temporada d'estiu Horari partit de dilluns a divendres , divendres tardes lliure menys calendari de formacions. Treballem 4 dissabtes d’estiu. Contracte de treball  Empresa en expansió        
  • 11/25 Agent Comercial multicartera per a França
    • Nom/raó social: CUBIERTAS ALIGERADAS TERMOACUSTICAS, S.L. (CALIPLAC)
    • Mòbil: 607 834 004
    • Adreça electrònica: javier@caliplac.com
    • Web de la empresa: https://caliplac.es/
    • Persona contacte: Javier Fernández
    • Productes a representar: Som una empresa que porta al mercat 21 anys. Ens dediquem a la fabricació de panells sandwich per a cobertes i entreplantes.
    • Sector: Construcció i obres públiques
    • Ofereix cartera de clients: No
    • Perfil de l'agent comercial: Actualment busquem ampliar la nostra xarxa comercial amb professionals multicartera, compromesos i amb experiència en el sector de la construcció i la fusta, per representar els nostres productes.  
    • Condicions que ofereix: Busquem agents autònoms, per a la zona del sud de França, que ja treballin amb altres marques complementàries i vulguin incorporar al seu porfoli una proposta sòlida, amb un alt marge de comissió (5%) i suport comercial.
  • 10/25 Agent Comercial autònom adreçat a centres educatius
    • Nom/raó social: Associació Cultural Maièutic
    • Codi postal: 17001
    • Comarca: Girona
    • Telèfon fix: 972202040
    • Mòbil: 687714079 (Basili) al 617084883 (Albert).
    • Adreça electrònica: maieuticedu@gmail.com
    • Persona contacte: Basili - Albert
    • Productes a representar: Maièutic, una Associació Cultural en tràmits per constituir-se en Cooperativa de Treball Associat, i impulsada per docents de secundària, busca incorporar una persona autònoma per fer tasques comercials a centres educatius de secundària. Estem iniciant la comercialització d’un recurs innovador que permet treballar les competències transversals del currículum del Departament d’Educació amb alumnat de secundària a través d’històries interactives. Busquem una persona amb capacitat comunicativa, autonomia i compromís.
    • Sector: Prestacions de serveis
    • Ofereix cartera de clients: Si
    • Perfil de l'agent comercial: Contactar amb equips directius i docents de secundària per presentar-los el nostre producte educatiu. Fer visites presencials a centres educatius per explicar la plataforma interactiva Areté.  Assessorar sobre el funcionament del producte i resoldre dubtes bàsics. Coordinar reunions (presencials o en línia) per fer demostracions als centres interessats.
    • Altres observacions:   Experiència prèvia en tasques comercials o d’atenció a centres educatius (es valorarà molt positivament). Coneixement del territori i disposició per desplaçar-se per les comarques indicades.  Bon nivell de català oral i escrit.  Es valorarà coneixement del sector educatiu i interès per les Ciències Socials o la innovació pedagògica i didàctica. .    Incorporació immediata (setmana del 26 de maig). . Interessats/des, envieu un correu electrònic ambuna breu presentació i les dades de contacte.
    • Condicions que ofereix: col·laboració com a comercial autònom/a.    Comissions: 12% per cada venta efectuada (en aquest sentit, és important aclarir que el nostre producte és una llicència digital que es ven per cursos, i que per tant amb la venta a un curs ja es poden vendre entre unes 70 o 100 unitats de cop).   Territori de treball: província de Girona (especialment Gironès, Pla de l'Estany, la Selva, el Baix Empordà i l’Alt Empordà).    Període de feina concentrada: del 27 de maig al 14 de juny de 2025 (ambdós inclosos; aquest període és aproximat, ja que a última instància dependrà de la disponibilitat dels clients potencials).   Material de suport: presentacions, vídeos, accés de demostració a la plataforma i acompanyament puntual de l’equip

Vols rebre el nostre butlletí?

Vols rebre el nostre butlletí?