Jordi Miquel, guardonat amb el I Premi COACGI a la Millor iniciativa comercial

L’empresari i agent comercial Jordi Miquel Perxachs, gerent i propietari de Comercial Miquel Valentí, s’endu el I Premi COACGI a la Millor iniciativa comercial, pel seu pernil llescat a mà. El guardó, convocat pel Col•legi Oficial d’Agents Comercials de Girona i Comarques per primera vegada aquest any, s’ha lliurat aquest matí en el marc de la festa patronal de la corporació. Durant la jornada també s’han lliurat els diplomes d’Or i Plata als 25 anys d’antiguitat col•legial. Han rebut el reconeixement 29 agents comercials. Han participat en l’acte el tinent d’alcaldia de Girona de l’àrea d’urbanisme, Joan Alcalà, el director de territori i sostenibilitat de la Generalitat a Girona, Pere Saló, i el president de la corporació, Josep Burgas. També hi han assistit el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, el president de la Llotja de Contractació, Domènec Morera, el president de la FOEG, Ernest Plana, i de la SECOT, Mateu Nierga, a més d’una àmplia representació de la col•legiació catalana i espanyola, així com un gran nombre de col•legiats.

Amb els premis COACGI, el col•legi professional vol donar a conèixer a l’opinió pública l’activitat de la mediació comercial a través del reconeixement de trajectòries de gran vàlua professional dels col•legiats, més de 700 a la demarcació de Girona. El jurat, integrat pels membres de la Junta de Govern del Col•legi Oficial d'Agents Comercials de Girona, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, el president de FOEG, Ernest Plana, i el president de PIMEC Girona, Pere Cornellà, ha valorat tant la innovació de la iniciativa com l’èxit comercial de la mateixa.

Símbol de la professió

La imatge dels premis és l'escultura homenatge a l'Agent Comercial que es pot contemplar en l'Estació Porta d'Atocha de Madrid. L'escultura és obra de l'artista Francisco López Hernández, escultor procedent d'una família d'orfebres i imaginaris de Ripar (Albacete), que ha influït profundament en la nova escultura figurativa espanyola. La seva obra està representada en museus i col•leccions de Madrid, Londres, Gante, Munich i Berlin, entre d'altres.

Comercial Miquel Valentí, pernils i embotits de Llagostera

La candidatura de Jordi Miquel ha estat guardonada pel pernill llescat a mà, un producte que comercialitza sobretot al sector de la restauració i l’hostaleria. Miquel és el propietari i gerent de l’empresa Comercial Miquel Valentí, amb seu a Llagostera i dedicada a pernils i embotits d’alta qualitat. Concretament i en relació amb el llescat a mà, comercialitza cinc varietats de pernil. De cada gamma llesca en envasats de 50 a 100 grams per trams de 10 grams, per donar resposta a les necessitats de cada client. “Tal com arriba al restaurant acaba al plat del client”, diu Jordi Miquel. “De màquines n’hi han moltes, però de l’art del tall a mà només n’hi una i no s’ha de perdre”, assegura. Actualment, l’empresa té contractats tres llescadors especialitzats que es dediquen només al tall del pernil.

Peu de foto: D’esquerra a dreta, Domènec Espadalé, president de la Cambra de Girona, Ramon Matas, membre de la Junta de Govern del col•legi d’agents comercials, Jordi Miquel, gerent de Comercial Miquel Valentí, Josep Burgas, president del col•legi, i Ernest Plana, president de la FOEG, amb el guardó.

Diplomes d'Or i Plata als companys amb 25 i 50 anys d'antiguitat col·legial

La patrona és un dia especial per a la col·legiació. Prenen protagonisme els col·legiats i col·legiades veterans. A tots ells, el nostre agraiment per aquests anys. Menció especial als companys Alfons Fabre i Andreu Planella, els col·legiats que avui reben els diplomes d'Or. Per molts anys! i enhorabona.

conjunt

Foto esquerra, conjunt de companys que ha rebut l'homenatge. Foto central, Alfons Fabre, diploma d'Or. Foto dreta, moment de l'acte parlamentari.