Els agents comercials inclosos finalment en els ajuts directes del Govern a l’empresariat afectat per la Covid

El Consell de Diàleg Social ha acordat ampliar la convocatòria d'ajuts directes a les empreses a tots els CNAE, inclosos els agents comercials, sempre que es compleixin la resta de requisits. La dotació d'aquesta nova convocatòria és de 463 milions d'euros. Es publicarà al DOGC el dimarts 20 de juliol i el registre previ s'activarà dimecres 21 i fins al 30 de juliol a les 15 h.

Tant la patronal PIMEC com les institucions que representen la nostra col·legiació: el Consell General d’Espanya i el Consell Català d'Agents Comercials, havien reclamat reiteradament que es donés compliment a l’acord assolit el 16 de juny per tal que es realitzés una línia d’ajuts a les empreses que no havien quedat incloses a la llista d’activitats dels 191 CNAEs de la primera convocatòria, sempre que s’hagin vist afectades per la crisi sanitària, i que hagin vist reduïda de forma significativa la seva facturació per causa directa o indirecta d’aquesta, i quan es puguin considerar de la cadena de valor dels sectors que si que van ser inclosos.

En nom del col·lectiu dels agents comercials, les institucions col·legials que representen la nostra professió van demanar al Govern de Catalunya la inclusió del llistat de CNAE previst a tots els epígrafs corresponents als agents comercials. Aquests són els següents:

• Intermediaris de comerç de matèries primeres agràries, animals vius, primeres matèries tèxtils i productes semielaborats. CNAE 4611
  • Intermediaris de comerç de combustibles, minerals, metalls i productes químics industrials. CNAE 4612
  • Intermediaris de comerç de la fusta i materials de construcció. CNAE 4613
  • Intermediaris de comerç de maquinària, equips industrials, embarcacions i aeronaus. CNAE 4614
  • Intermediaris de comerç de mobles, articles per a la llar i ferreteria. CNAE 4615
  • Intermediaris de comerç de tèxtils, peces de vestir, calçat i articles de cuir. CNAE 4616
  • Intermediaris de comerç de productes alimentaris, begudes i tabac. CNAE 4617
  • Intermediaris de comerç especialitzats en la venda d'altres productes específics. CNAE 4618
  • Intermediaris de comerç de productes diversos. Codi CNAE 4619

Amb especial èmfasi en aquest últim, el CNAE 4619, que aglutina la major part de la nostra professió a Catalunya donat el nostre caràcter multisectorial i multicartera en nombrosos casos.

En aquest enllaç podeu accedir a la pàgina de Mesures i ajuts de la Generalitat de Catalunya. No obstant, si teniu dubtes sobre la vostra situació individual, us podeu posar en contacte amb el Col·legi d’Agents Comercials de Girona: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.