El Consell General i el Consell Català d'Agents Comercials demanen diàleg

El president del Consell General de Col·legis d'Agents Comercials d'Espanya, Manuel Maestre, i el president del Consell Català, Josep Burgas, s'han mostrat avui d'acord a fer una crida tant al Govern d'Espanya com el Govern de la Generalitat de Catalunya per a que dialoguin amb l'objectiu de reestablir normalitat institucional. En aquest sentit, tant el Consell General com el català mostren la seva plena predisposició a intervenir entre les dues parts si això és necessari. Maestre i Burgas han recordat que les institucions que representen, igual que la professió a la qual donen empara, defensen en el seu dia a dia institucional i professional el valor del diàleg, de l'acord i de la negociació com a requisits indispensables per a la convivència de les nostres societats .

Tant Burgas com Maestre han recordat la importància de mantenir la seguretat jurídica nacional i internacional, com a marc per a garantir l'activitat econòmica d'empreses i d'agents comercials, la qual cosa no obsta perquè s'obrin noves vies al diàleg en un marc d'entesa pacífic abans que es produeixi una fractura irreparable.

El Consell General d'Agents Comercials d'Espanya és la Corporació de Dret Públic que dóna empara i representació a més de 20.000 professionals col·legiats en els 67 Col·legis d'Agents Comercials de tot el país. El Consell català d'Agents Comercials representa dins el CGAC a més de 5.000 col·legiats en els 10 Col·legis d'Agents Comercials de Catalunya. Les dues corporacions vénen mantenint i mantenen una fluida i estreta col·laboració institucional, que esperen poder seguir mantenint, per impulsar projectes comuns en favor dels agents comercials d'Espanya i de Catalunya.